تبیان، دستیار زندگی
عضو هیات‌ رییسه مجلس شورای اسلامی، توجه به اندیشه‌های امام خمینی(ره) در قالب آثار مكتوب را از راه‌های شناخت زوایای وجودی امام راحل خواند و گفت: بهتر است هر سال در مراسم سوگواری ایشان با ارایه كارهای نو، از انجام فعالیت‌های تكراری بپرهیزیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عضو هيات‌ رييسه مجلس شورای اسلامی تاكيد كرد

توجه به آثار مكتوب براي شناخت ابعاد وجودي امام خميني(ره)

عضو هیات‌ رییسه مجلس شورای اسلامی تاكید كرد توجه به آثار مكتوب برای شناخت ابعاد وجودی امام خمینی(ره)

عضو هيات‌ رييسه مجلس شورای اسلامی، توجه به انديشه‌هاي امام خميني(ره) در قالب آثار مكتوب را از راه‌هاي شناخت زواياي وجودي امام راحل خواند و گفت: بهتر است هر سال در مراسم سوگواري ايشان با ارايه كارهاي نو، از انجام فعاليت‌هاي تكراري بپرهيزيم.

حجت‌الاسلام موسي قربانی تصريح كرد: بايد در كنار مراسم سالگرد، انديشه‌هاي امام راحل را مطرح كنيم چون انديشه‌هاي اين بزرگوار نشأت گرفته از اصول دين اسلام اند و انديشه‌هاي اسلام ناب محمدي را به تصوير مي‌كشند.

حجت‌الاسلام موسی قربانی، نماينده مردم قائنات در مجلس، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، درباره ترويج انديشه‌ها و افكار امام خميني(ره) با استفاده از آثار مكتوب گفت: عزاداري در ايام ارتحال امام خميني(ره) طريقت دارد، يعني عزاداري بايد با توجه به آرمان‌ها، اهداف و انديشه‌هاي والاي امام راحل باشد.

وي افزود: در راستاي دستيابي به اين هدف، بايد به سوي پياده‌كردن، ترويج و تعمق آرمان‌هاي امام خميني(ره) از طريق آثار مكتوب و بيانات اين امام همام كه بيشتر آنها اكنون مكتوب شده‌اند، پيش رويم.

نماينده مجلس شوراي اسلامي، مهم‌ترين دليل عزاداري براي بنيانگذار انقلاب اسلامي را معرفي ابعاد شخصيتي امام خميني(ره) و تبيين ابعاد وجودي ايشان برشمرد و يادآور شد: حركت به سوي عملياتي و اجرايي‌كردن راه و منويات امام خميني(ره) از ديگر دلايل برپايي اين مراسم است.

حجت‌الاسلام قربانی تصريح كرد: بايد در كنار مراسم سالگرد، انديشه‌هاي امام راحل را مطرح كنيم چون انديشه‌هاي اين بزرگوار نشأت گرفته از اصول دين اسلام اند و انديشه‌هاي اسلام ناب محمدي را به تصوير مي‌كشند.

نماينده مردم قائنات، آثار و انديشه‌هاي امام خميني(ره) را راه‌حل‌هاي زنده و پويا براي اداره همه جوامع در همه زمان‌ها خواند و گفت: اين آرا و انديشه‌ها محدود ‌به زمان يا دوره‌ خاصي نيستند و همواره مي‌توانند راهگشا و هدايت كننده تمامي مردم به سوي تعالي و رشد باشند. برگزاري نمايشگاهي از آثار و كتاب‌هايي كه درباره امام راحل به رشته تحرير در آمده‌اند، مي‌تواند يكي از راه‌هاي ترويج انديشه‌هاي ايشان و زنده نگاه‌داشتن يادشان باشد.

وي در زمينه تأثير مكتوبات در ترويج و تعمق انديشه‌هاي امام خميني(ره) اظهار داشت: اگر بعضي از آثار ايشان مانند وصيت‌نامه‌شان ـ كه به متون درسي دانشگاهي تبديل شده است ـ به عنوان متني آموزشي در ساير مقاطع نيز جاي گيرد، گام موثري در اين حوزه برداشته مي‌شود. اساسي‌ترين كار اين است كه نوشته‌هاي امام راحل و مجموعه بيانات ايشان(به صورت نوشتاري و صوتي) را ترويج كنيم.

عضو هيات‌ رييسه مجلس شورای اسلامی، تأليف و مكتوب كردن خاطرات افرادي كه به گونه‌اي با امام خميني(ره) در ارتباط بودند يا در مواردي موفق به ديدار ايشان شده‌اند را از فعاليت‌هاي مناسب اين حوزه خواند و گفت: اگر به‌گونه‌اي پيش رويم كه هر سال چيزهاي جديد و نابي در اين زمينه داشته باشيم، يعني تكراري عمل نكنيم و سراغ افرادي برويم كه تاكنون درباره آنها صحبتي نشده است، كارهاي شايسته‌اي انجام داده‌ايم. به‌طور مثال در زمينه دستگيري امام خميني(ره) ـ كه ايشان را از منزلشان به تهران آوردند و تبعيد كردند ـ هيچ‌كس غير از راننده آن اتومبيل، اطلاعاتي ندارد. خوب است اين فرد را پيدا و خاطراتش را ثبت كنيم.