تبیان، دستیار زندگی
نرم افزار Edison فضای جدیدی برای آموزش الکتریسیته و الکترونیک است. معلم‏ها، دانش‏آموزان و علاقمندان الکترونیک می‏توانند وسایل مختلف الکترونیکی را بسازند و درستی آن را بررسی کنند و ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

Edison 4.0

edison 4.0

نرم افزار ادیسون  4 برای یادگیری الکتریسیته و الکترونیک،  محیط تازه و منحصر به فردی می باشد. مدرسان و دانش آموزان می توانند با استفاده از صفحات چند رسانه ای، ابزارهای مجازی، صدا و انیمیشن، مدارهای گوناگونی ایجاد کرده، آنها را آزمایش نموده و در صورت لزوم با اطمینان خاطر تصحیح شان کنند.

دانش آموزان جذب اجزای سه بعدی و واقعی این محیط آموزشی می شوند زیرا هنگام ساختن مدارها می توانند به طور هم زمان شکل شماتیک مربوط به آن را مشاهده کنند. همچنین نرم افزار ادیسون شامل بیش از 100 آزمایش و مسئله است که به آسانی در دسترس مدرسان و دانش آموزان قرار می گیرد.

انتخاب باتری ها، مقاومت ها، دیودها، LED ها، ترانزیستورها، دروازه های منطقی، flip-flops، و حتی مدار مجتمع های IC، همگی در محیط آزمایشگاه چند رسانه ای شما به صورت تقریباً واقعی امکان پذیر است. شما می توانید آنها را از قسمت جعبه ابزار محیط به " تخته مدار  " خود آورده و با کمک موس بوسیله سیم به هم متصل کرده و مدار بسازید.

مدار شما بلافاصله شروع به کار خواهد کرد و شما می توانید آن را با استفاده از ابزارهای مجازی امتحان کرده و رفع نقص نمایید. به علاوه، نرم افزار ادیسون به شکل خودکار، نمودار استاندارد شماتیک مدار مربوطه را رسم نموده و به طور همزمان نمایش می دهد.

هنگامی که با نمودارهای شماتیک مدارها آشنا شوید، می توانید از ویرایشگر شماتیک ادیسون و تحلیل کننده مدار استفاده کنید؛ که این بخش مشابه برنامه تحلیل مدار پیشرفته TINA است. نرم افزار ادیسون 4، علاوه بر ابزارهای مجازی به پنجره ای مجهز است که نتایج تحلیل هنری را نمایش می دهد.

با استفاده از پنجره نتایج ، شما می توانید تحلیل مدار را همراه با محور ، سبک خط ، رنگ و فونت های قابل کنترل ارائه دهید. شما می توانید این مدارها را مستقیماً از محیط ادیسون پرینت کنید یا آنها را cut کرده و روی پردازشگر word مورد علاقه  خود paste  کنید.

یکی از جذاب ترین و خلاق ترین ویژگی های نسخه جدید ادیسون، این است که نه تنها می تواند ولتاژ و جریان مدارها را محاسبه کند، بلکه، در مدارهای خطی،  نشان می دهد که این نتایج از کجا بدست آمده اند یا اینکه آنها را از دید ریاضی تشریح می کند. برای مثال، شما می توانید نحوه استفاده از قانون اهم ، چگونگی تغییرات خروجی یک فیلتر نسبت به فرکانس ، و نحوه تغییرات ولتاژ یک خازن در حال شارژ را به صورت تابعی از زمان یاد بگیرید.

قابلیت کاربرد آموزشی: الکترونیک و الکتریسیته راهنمایی، دبیرستان، هنرستان و سال‏های اول دانشگاه

حجم فایل: 6.41MB

دریافت فایل