تبیان، دستیار زندگی
انه‌های عربی؛ دایی در صدر ستارگان فوتبال جهان ركورد گلزنی علی دایی در بازی‌های ملی و به ثمر رساندن 102 گل كه با زدن 4 گل به تیم لائوس بدست آمد، انعكاس گسترده‌ای در رسانه‌های عربی جهان داشت. به گزارش (ایسنا) روزنامه‌ها و شبكه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازتاب ركوردشكنی علی دایی در رسانه‌های عربی؛

دایی در صدر ستارگان فوتبال جهان


ركورد گلزنی علی دایی در بازی‌های ملی و به ثمر رساندن 102 گل كه با زدن 4 گل به تیم لائوس بدست آمد، انعكاس گسترده‌ای در رسانه‌های عربی جهان داشت.

به گزارش (ایسنا) روزنامه‌ها و شبكه‌های خبری اسلام آن لاین، الریاضه، الشباب، حوادث، حیات، البیان، السفیر، الشرق الاوسط و سایت ورزشی ایلاف با تیتر كردن مطالبی با عناوین مختلف، هر یك به گونه‌ای شایستگی و توانایی‌های علی دایی را مورد تقدیر و تحسین قرار دادند.

پایگاه اینترنتی الریاضه با تیتر كردن این عنوان كه ”علی دایی در صدر جدول ستارگان فوتبال جهان قرار گرفت“، نوشت: تاریخ بازی‌های این بازیكن پر قدرت ایرانی نشان می‌دهد كه دایی از همان ابتدا پرتحرك و درخشنده بود و توانست با ارایه‌ی بازی‌های خوب از خود، در سطح منطقه و جهان نام خود را برای هر فوتبال دوستی آشنا كند.

پایگاه اینترنتی الشباب نیز با تیتر كردن این عنوان كه ”علی دایی ركورد جدیدی را در تعداد گل‌های جهان به ثبت رساند“ نوشت: این ستاره‌ی فوتبال ایران به رغم اینكه در فكر كناره‌گیری از فوتبال و دنبال كردن آن در حاشیه است اما همچنان میل و عطش او به گل زنی پایدار مانده و سرانجام توانست با زدن‌ 4 گل به لائوس خود را در صدر جدول سرشناسان و گلزن‌های فوتبال جهان قرار دهد.

رسانه‌های دیگر عربی زبان نیز با تیتر كردن عناوین مشابهی به تقدیر و تحسین از فوتبال ایران و ستارگان آن از جمله علی دایی پرداختند.

این رسانه‌ها با تایید و تاكید بر حرفه‌یی بودن فوتبال ایران عنوان ساختند كه فوتبال ایران تاكنون توانسته بازیكنان قدرتمندی را به جهان معرفی كند كه بازی‌های خوب و به یاد ماندنی را از خود در تاریخ فوتبال به ثبت رسانده‌اند.