تبیان، دستیار زندگی
ل این بار برای قهرمانی دو بار در هر سال بارسلونا و رئال مادرید در بزرگ‌ترین دیدار فوتبال اسپانیا كه روزنامه‌ها آن را «بازی قرن» می‌دانند به میدان می‌روند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بارسلونا و رئال تنها دو حر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«بازی قرن» در اسپانیا

بارسلونا و رئال این بار برای قهرمانی


دو بار در هر سال بارسلونا و رئال مادرید در بزرگ‌ترین دیدار فوتبال اسپانیا كه روزنامه‌ها آن را «بازی قرن» می‌دانند به میدان می‌روند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بارسلونا و رئال تنها دو حریف ورزشی نیستند. آنها دشمنان دیرینه‌ی سیاست و فرهنگ‌های یكدیگرند. این بار نوكمپ میزبان یكی از بزرگ‌ترین دیدارهای جهان ورزش است. این نبرد حساس‌تر و سرنوشت‌ساز است. چرا كه دو تیم در صدر جدول قرار دارند. پنج فصلی بود كه رئال و بارسلونا برای قهرمانی با یكدیگر دست و پنجه نرم نمی‌كردند.

بازیكنان كاتالان آخرین بار سال 1999 به رهبری لوئیس ون گال جام قهرمانی را بالای سر بردند. از آن سال والنسیا و دپورتیولاكرونیا حریفان جدی رئال مادرید برای قهرمانی در لالیگا بودند. اما اكنون گروه رایكارد شرایط خوبی در لیگ اسپانیا دارد.

بازیكنان كلیدی رئال مادرید:

ایكر كاسیاس: (23 سال)

او پنج فصل پیش در سن هجده سالگی مرد نخست رئال مادرید لقب گرفت. مهارت او در مهار شوت‌ها دیدنی است. در موقعیت‌های تك به تك هم به سختی می‌توان كاسیاس را به زانو درآورد. اما روی ارسال از گوشه‌ها ضعف‌هایی دارد.

روبرتو كارلوس (31 سال)

او یكی از تاثیرگذارترین بازیكنان رئال مادرید از سال 1996 است. سرعت باور نكردنی به كارلوس اجازه می‌دهد تا در كارهای هجومی رئال شركت كند. اگرچه پشت سر او بعضی وقت‌ها خالی می‌ماند. ضربات آزاد كارلوس هم بوی گل می‌دهند.

زین‌الدین زیدان (32 سال)

با شصت و شش میلیون دلار سال 2001 از یوونتوس به رئال مادرید آمد. او هم مانند فیگو از دیدارهای ملی خداحافظی كرده تا تنها به رئال بیاندیشد. زیدان بازیكن زیركی است و می‌تواند در یك لحظه سرنوشت دیداری را رقم بزند.

رونالدو (28 سال)

با وجود نگرانی‌هایی كه در مورد اضافه وزن و كم‌كاری‌اش در میدان وجود دارد. مهاجم برزیلی هنوز یكی از بهترین تمام كننده‌های جهان فوتبال است.

بازیكنان كلیدی بارسلونا؛

ویكتور والدس (22 سال)

او یكی از بهترین دروازه‌بانان جوان اسپانیا است و فصل گذشته سبب جدایی ”روشتو ركبر” از بارسلونا شد. والدس چابك و سریع است و اعتماد به نفس فراوانی دارد.

كارلس پویول (26 سال)

هواداران عاشق او هستند. پویول روح و قلب بارسلونای جدید است و با اقتدار توپ را در دفاع جمع و در كارهای هجومی شركت می‌كند. تنها مشكل او مصدومیت است. آیا پویول به دیدار بزرگ سال می‌رسد؟

ژاوی (24 سال)

ژاوی بازیكن كلیدی بارسلونا در این فصل بوده است. او جانشین خوبی برای گواردیولا است. پاس‌های او گل‌های فراوانی را به دنبال داشته است. ژاوی بهترین دوست رونالدینیو در میدان است!

رونالدینیو (24 سال)

ستاره‌ی نمایش ال كلاسیكو است. یك برزیلی با مهارت و تكنیك بی‌نظیر؛ برگ برنده در دستان او است.