تبیان، دستیار زندگی
با بودجه ای بسیار اندک، این آشپزخانه که تماماً سفید و کسل کننده بود، تبدیل به آشپزخانه ای گرم دلچسب شده است. رنگ های خیلی سرد فضا را بی روحیه نشان می دهد، در حالی که نمایه ی رنگ های گرم مانند قرمز، انرژی و حرارت خاصی می آفریند و فضایی صمیمی ایجاد می کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زیبا و کم هزینه

دکوراسیون

در این مقاله سعی داریم با ایجاد تنوع  در رنگ و طرح، مدلی نو در دکوراسیون را به شما ارائه دهیم تا بیان کنیم که تغییر در فضای زندگی می تواند همراه با صرفه جویی باشد و همیشه برای ایجاد این تغییرات لازم نیست از وسایل گران قیمت استفاده کنیم. رنگ های جسورانه ی صورتی پررنگ و سبز – آبی ویژگی های بارزی دارند. برای جذابیت بیش تر، نقوش هندسی روی قفسه ی پایینی نقاشی شده است. البته، نباید در این کار زیاده روی کنید، زیرا این نقش ها ممکن است خیلی زود خسته کننده شوند. بهتر است برای کابینت ها رنگ هایی که با بیش تر رنگ ها در آشپزخانه همخوانی دارند – مثلاً آبی روشن و آبی سیر – استفاده کنید. در این جا کابینت ها آبی روشن و سطح روی کابینت ها آبی تیره است که با رنگ های متالیک توازن و آرامش ایجاد می کند. رنگ های متالیک براق در یخچال و فریزر و اجاق گاز و صندلی دیده می شود. روی دو ردیف کاشی دیواری نیز افشانه ی نقره ای متالیک پاشیده شده تا تأکید بیش تری ایجاد شود. کاشی های کف نیز با مواد مخصوص براق و شفاف شده اند و شبیه سطوح فلزی جلوه گر می شوند. همان گونه که می بینید، با بودجه ای بسیار کم می توانید آشپزخانه ی خود را تغییر دهید.

استفاده از پارچه های راه راه تدبیر مناسبی برای افزودن طرح و رنگ است، پس می توانید برای دستمال های آشپزخانه و رومیزی از این گونه پارچه ها انتخاب کنید.
دکوراسیون

مجموعه ای از رنگ های روشن و شفاف در این آشپزخانه به کار رفته است.  دیوار آبی آسمانی روشن، کابینت های بنفش روشن و کفپوش به رنگ بژ، گرچه رنگارنگ اند، ولی با یکدیگر هماهنگی دارند و در مجموع فضایی آرام را مقابل چشم گسترده است. کابینت های فلزی در بازسازی آشپزخانه به رنگ بنفش روشن درآمده اند. میز و صندلی های کهنه هم بازسازی شده اند و همرنگ کفپوش آشپزخانه اند. پارچه ی کهنه ی صندلی ها هم با پارچه ی جدید کتانی ساده با همان رنگ تعویض شده است. چند کوسن روی صندلی نیز از جنس زیرپایی حمام است که البته در این آشپزخانه از زیر پایی های کهنه ی حمام کوسن دوخته شده است.  قبل از تعویض کف آشپزخانه خوب فکر کنید. برای مثال، کف پلاستیکی این آشپزخانه قابل رنگ آمیزی است. کفپوش کهنه و قدیمی برای داشتن جلوه ی جدید و نو، سه بار با رنگ مخصوص کف رنگ آمیزی شده و در وسط آن نیز طرح بیضی به رنگ آبی تیره کشیده شده است تا هماهنگی طرح با قفسه ی دیواری رعایت شود.

قفسه ی دیواری بیضی شکل از جنس ام دی اف به ضخامت 18 میلی متر ساخته شده که برای هماهنگی آن را به رنگ صندلی ها رنگ آمیزی کرده اند. طراحی این قفسه از نقاط چشمگیر آشپزخانه است.
دکوراسیون

با بودجه ای بسیار اندک، این آشپزخانه که تماماً سفید و کسل کننده بود، تبدیل به آشپزخانه ای گرم  دلچسب شده است. رنگ های خیلی سرد فضا را بی روحیه نشان می دهد، در حالی که نمایه ی رنگ های گرم مانند قرمز، انرژی و حرارت خاصی می آفریند و فضایی صمیمی ایجاد می کند. در نتیجه، برای آشپزخانه ای که همه چیز آن را از دیوار و کاشی و کابینت سفید است، استفاده از قرمز و قهوه ای و نیز رنگ طبیعی چوب برای سطح روی کابینت، می تواند راه حلی مناسبی باشد. در این آشپزخانه، تضاد شدید سفید و قرمز با رنگ کفپوش چوب پنبه ای و سطح بالایی کابینت با بافت طبیعی چوب، به تعادل و آرامش لازم رسیده است. برای ایجاد تنوع روی کابینت های بسیار ساده و ارزان، با یک حاشیه  قهوه ای رنگ آمیزی شده است تا با رنگ دیوار هماهنگی بیش تری پیدا کند. سطح میز و کابینت به رنگ چوب طبیعی است. برای جبران کمبود سطح کابینت، از ریل استیل برای آویزان کردن وسایل آشپزخانه استفاده شده، همین طور قفسه چند طبقه ای کوچکی در گوشه آشپزخانه برای قراردادن وسایل ضروری هم چون ادویه جات قرار گرفته است. روی زمین در کنار کابینت نیز قفسه ی پلاستیکی سه گوش سفید در چند طبقه جای داده شده است. سبد حصیری نه تنها با بافت و رنگ طبیعی، گرمی خوبی به آشپزخانه می دهد، بلکه محلی برای گذاشتن پیاز و سیب زمینی است.

دکوراسیون

آبی آسمانی رنگ مناسبی برای  مدرن و امروزی کردن آشپزخانه است که هم روی کابینت ها و هم دیوار زده شده است. کاشی های سفید بالای کابینت ضمن ایجاد تضاد با آبی، آشپزخانه را روشن تر کرده است. کابینت های کهنه و قدیمی چوبی با رنگ آبی حال و هوای خوبی در این آشپزخانه پدید آورده و دستگیره های کهنه نیز با دستگیره ی استیل و براق تعویض شده است. سرامیک های روی کابینت، در واقع روی فورمیکای قبلی چسبانده شد است. شاید به نظر کار با سرامیک دشوار باشد ولی این گونه نیست و این سرامیک ها به صورت ورقه های بزرگ چسبانده شده روی کاغذ به فروش می رسد و به راحتی با چسب قابل اجرا و برای نظافت و زیبایی بسیار مناسب است. روی تعدادی از کاشی های سفید بین کابینت ها برای هماهنگی بیش تر طرح هایی مربع شکل نقاشی شده تا حرکت رنگ آبی را در سطح یکنواخت سفید اجرا کند. اجاق گاز و کتری برقی نیز به رنگ سفید هستند تا هماهنگی خوبی از سفید و آبی ایجاد شود. به کار بردن بعضی از ظروف استیل با دستگیره های استیل تلألو و درخشندگی به آشپزخانه می دهد.

ایران آذین

تنظیم برای تبیان: کهتری

مقالات مرتبط

بهاری بیارایید

چی برای کجا؟

به شیوه ای نو بچینید

کجا زندگی می کنید؟

قابل توجه با سلیقه ها !

آشپزخانه ی ایده آل

رنگ‌های شفا دهنده

مهیج ، فانتزی ، خوش رنگ

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.