تبیان، دستیار زندگی
استاد حوزه علمیه قم، تلاش سید رضی برای جمع‌آوری فرمایشات امام علی(ع) را اقدامی در راستای حفظ اسلام و وحدت میان مسلمانان دانست و گفت: سید رضی سعی كرد در تألیف نهج‌البلاغه، وحدت بین شیعه و سنی حفظ شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آيت‌الله جوادي‌آملي: حفظ وحدت اسلامي در تأليف نهج‌البلاغه
آیت‌الله جوادی‌آملی: حفظ وحدت اسلامی در تألیف نهج‌البلاغه

استاد حوزه علميه قم، تلاش سيد رضي براي جمع‌آوري فرمايشات امام علي(ع) را اقدامي در راستاي حفظ اسلام و وحدت ميان مسلمانان دانست و گفت: سيد رضي سعي كرد در تأليف نهج‌البلاغه، وحدت بين شيعه و سني حفظ شود.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از مركز خبر حوزه، آيت‌الله عبدالله جوادي آملي در ديدار گروهي از دانشجويان، با بيان اين‌كه بيشترين شرحي كه بر نهج‌البلاغه نوشته شده، از علماي اهل سنت است، افزود: اهل سنت برادران ما هستند و ما با آنها در يك كشور زندگي مي‌كنيم. همه ما يك دشمن داريم، همان دشمني كه به لبنان حمله مي‌كند، به غزه نيز حمله مي‌كند. براي دشمنان ما، شيعه و سني فرقي نمي‌كند.

مفسر قرآن كريم اظهار داشت: شيعه و سني در دين، پيامبر(ص)

و دشمن مشترك هستند، اما در مسائل كلامي نمي‌شود، كنار آمد.

آيت‌الله جوادي‌آملي اظهار داشت: صرف نظر از مسايل عاطفي، مسايل علمي را نمي‌توان، كتمان كرد. ضمن اين كه بيان رويدادها و واقعيات در محافل علمي آسيبي به هيچ گروهي نمي‌رساند.

وي با عرض تسليت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: پيامبر اكرم(ص) دو هديه ملكي و ملكوتي به وجود مبارك صديقه كبري هديه كرد كه يكي از آنها فدك بود كه به بدترين شكل آن را غصب كردند و ديگري تسبيح معروف به نام ايشان است.

آيت‌الله جوادي‌آملي به فرمايش امام صادق (ع) اشاره كرد و افزود: براساس فرمايش ايشان، اگر هديه‌اي بالاتر از اين تسبيح بود، پيامبر(ص) به وجود مبارك حضرت زهرا(س) عطا مي‌كرد.

استاد درس خارج حوزه علميه قم تصريح كرد: اين تسبيح جزو برترين و بهترين تعليم‌هاي ملكوتي است.

آيت‌الله جوادي‌آملي گفت: همان‌گونه كه آن حضرت، منافع فدك را در اختيار مستضعفان قرار مي‌داد، تسبيح را نيز براي كسب منافع معنوي به ديگران تعليم داد.

وي بيان داشت: تسبيح حضرت زهرا (س) فكر و وسوسه‌هاي شيطاني را دور و رضاي پروردگار را تأمين مي‌كند.

آيت‌الله جوادي‌آملي خطاب به دانشجويان و طلاب اظهار داشت: مبادا بدون ذكر تسبيح حضرت زهرا(س) از سجاده نماز برخيزيد. بايد پس از سلام نماز بدون آن‌كه تغييري در حالت نشستن ايجاد شود، اين ذكر را با آرامش ادا كنيد.

وي بر اساس روايات و احاديث، تسبيح حضرت زهرا(س) را متمم ستون دين عنوان كرد و گفت: اگر كسي اين تسبيح را به زبان آورد، بر اساس روايتي از امام صادق (ع) آمرزيده مي‌شود.