تبیان، دستیار زندگی
تیم بارسلونا اسپانیا با شکست 2 برصفر منچستریونایتد برای سومین بار عنوان قهرمانی مسابقات فوتبال لیگ .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بارسلونا بر بام اروپا

جشن قهرمانی بارسلونا

تیم بارسلونا اسپانیا با شکست 2 برصفر منچستریونایتد برای سومین بار عنوان قهرمانی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا را بدست آورد.

ورزشگاه المپیک شهر رم و بیش از 62 هزار تماشاگر حاضر در آن چهارشنبه شب میزبان ستارههای فوتبال اروپا در قالب دو تیم بارسلونا و منچستریونایتد بودند که این بار برای دستیابی به عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا به مصاف هم آمده بودند.

منچستر - بارسلونا

این دو تیم که برای راهیابی به دیدار نهایی تیم‌های نامداری چون چلسی، بایرن مونیخ، آرسنال، پورتو و... را از پیش رو برداشته بودند، با سوت ماسیمو بوساکا سوئیسی در فینال رویارویی علاقمندان به فوتبال به میدان رفتند اما برخلاف تصور نمایشی کسل کننده را خلق کردند. بارسا که در فصل جاری بیش از 100 گل در لالیگا به ثمر رسانده و در لیگ قهرمانان با به ثمر رساندن 30 گل در 12 بازی رکوردار است نتوانست آن تیم تهاجمی همیشگی باشد و با بازی هوشمندانه خود به آنچه از میدان رم می خواست، رسید.

ستاره‌های بارسا این بار در چهره یک تیم حسابگر نیز فوق العاده کار کردند و ضمن دفاع از گلی که اتوئو در دقیقه 10 به ثمر رساند در دقیقه 70 توسط لیونل مسی به گل دوم رسیدند. این در حالی بود که تیم منچستریونایتد به جز در دقایقی ابتدای در باقی زمان مسابقه سردرگم بود و کمتر فرصت نزدیک شدن به دروازه بارسا را پیدا کرد.

پیروزی 2 برصفر بارسلونا پایان کار منچستریونایتد و سرآلکس فرگوسن در فصل جاری بود که می خواستند آن را با دستیابی به پنج جام به پایان برسانند اما تنها سه جام (لیگ برتر و جام اتحادیه باشگاه‌های انگلستان و جام باشگاه‌های جهان) نصیب شان شد.

گواردیولا

این سومین قهرمانی پپ گواردیولا با بارسلونا در فصل جاری بود. او در اولین فصل حضور خود در بارسا به عنوان سرمربی به جام قهرمانی لالیگا بوسه زد، کوپا دلری (جام حذفی اسپانیا) را بالای سر برد و حالا قهرمان اروپاست. فصل رویارویی گواردیولا 38 ساله به اتمام رسیده است با یک دنیا قهرمانی و جام، جام‌های که مربیان بزرگ دنیا حسرت دستیابی به آن را دارند.

گواردیولا در سال 1992 در حالکه تنها 21 سال سن داشت همراه با تیم بارسلونا جام قهرمانی باشگاه‌های اروپا را بالای سر برده بود و این بار در جامه یک مربی به این افتخار نائل آمد.

صحنه گل دوم بارسلونا به منچستر

در دوئل بهترین بازیكنان فوتبال جهان و اروپا میان كریستیانو رونالدو و لیونل مسی این بازیكن امریكای جنوبی بود كه توانست پیروز از میدان خارج شود. او با بازی درخشان خود و هم چنین گل زیبایی كه به ثمر رساند باعث شد تا تیمش به قهرمانی رسیده و هم چنین خودش نیز از هم اكنون مدعی نخست تصاحب عنوان بهترین بازیكن جهان و اروپا در سال 2009 میلادی باشد.

این بازیكن آرژانتینی در فصل جاری با به ثمر رساندن 9 گل توانست عنوان بهترین گلزن رقابت های لیگ قهرمانان اروپا در فصل جاری را نیز به خود اختصاص دهد. مسی در كنار استیون جرارد از لیورپول از نگاه تماشاگران بهترین های فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا بودند.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری