تبیان، دستیار زندگی
وی فرزندان خود را 8 پسر و 5 دختر عنوان كرد و گفت: 4 پسرم كه همگی در خرمشهر متولد شده بودند، در دفاع از میهن اسلامی ایران به درجه رفیع شهادت رسیدند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گفتگو با پدر شهید جهان آرا

جهان آرا

پدر شهید جهان آرا، مقاومت و حماسه خرمشهر را آزادی تمام ایران عنوان كرد.

سید هدایت جهان‌آرا در گفت‌وگو با فارس  اظهار داشت: صدام با 400 تانك، چند لشكر مسلح و با اقلام و تجهیزات نظامی بسیار، قرار بود طی یك هفته بعد از عبور از خرمشهر و دیگر شهرها، به تهران برسد ولی با مقاومت 3 هزار نفر از مردم خرمشهر مواجه شد البته این مقاومت 45 روزه نیز با كارشكنی‌های بنی صدر روبرو بود.

وی فرزندان خود را 8 پسر و 5 دختر عنوان كرد و گفت: 4 پسرم كه همگی در خرمشهر متولد شده بودند، در دفاع از میهن اسلامی ایران به درجه رفیع شهادت رسیدند.

پدر شهید جهان آرا ادامه داد: بندگی به معنای كامل یعنی، فقط بندگی خالص خداوند داشته باشیم و سر به سجده او نهیم.

وی به داستان جوانی كه با اتوبوس برای زیارت به شهر قم عازم شده بود، اشاره كرد و گفت: این جوان در بین راه، در زمان نماز در برابر درخواست خود به راننده برای توقف اتوبوس با مخالفت مواجه شد.

پدر شهید جهان آرا افزود: وقتی اتوبوس به نخستین استراحتگاه رسید، جوان به اتوبوس دستور داد كه خاموش شود و پس از انجام فرایض نماز به همان ترتیب اتوبوس روشن شد؛ این حركات جوان برای افراد داخل اتوبوس و راننده بسیار سوال‌برانگیز بود.

وی اضافه كرد: جوان متعهد در جواب مسافران و راننده بیان كرد «من كسی نیستم فقط مداومت خاصی به ادای نماز اول وقت دارم؛ این موضوع به سال‌های قبل كه در آمریكا مشغول به تحصیل بودم، مربوط می‌شود؛ روزی برای امتحان به سمت دانشگاه حركت می‌كردم اما نتوانستم ماشینی تهیه كنم، در آن زمان به یاد سخن پدرم افتادم كه هر زمان در تنگنایی افتادی فقط از امام زمان (عج) كمك بخواه و در همان لحظه كسی از داخل ماشین مرا به نام خودم صدا كرد تا به محل امتحان برساند و بعد از مدت كوتاهی به مقصد امتحان رسیدم.»

خرمشهر

پدر شهید جهان‌آرا در ادامه داستان گفت: جوان وقتی به مقصد خود رسید از آن شخص پرسید كه چه كسی هست و آن شخص در پاسخ به او گفت «من كسی هستم كه هر چه اراده كنم به اذن خدا قادر به انجام آن هستم ولی تو ای جوان نمازت را اول وقت و با اقامه  بخوان» .

وی اظهار داشت: شهید جهان آرا نیز اخلاق خوبی داشت كه می‌توان از انسان‌دوستی و ترك نشدن نماز شبش یاد كرد.

وی با بیان اینكه فرزند شهیدم در 15 سالگی در خرمشهر برای مبارزه با طاغوت و پیروزی انقلاب، بچه‌های این شهر را جمع‌‌آوری كرد، گفت: آنها حزبی را به نام حزب‌الله تشكیل دادند و اساسنامه آن را در جهت پیروزی انقلاب اسلامی با خونشان امضا كردند.

وی با بیان خاطره‌ای از شهید جهان آرا گفت: این شهید كه اسطوره مقاومت خرمشهر است در سن 15 سالگی در تابستان با شرایط بسیار گرم و اقلیمی خرمشهر هرگز از كولر استفاده نمی‌كرد و در جواب خانواده، نداشتن كولر و امكانات رفاهی برخی از مردم خرمشهر را دلیل استفاده نكردن خود از كولر عنوان می‌كرد.

پدر شهید جهان‌آرا گفت: خرمشهر فاقد آب آشامیدنی سالم، گاز و امكانات رفاهی دیگر است؛ ملتمسانه از مسئولان می‌خواهم به خرمشهر كه گل سرسبد مقاومت در دفاع از مقدس بود، رسیدگی كنند.