تبیان، دستیار زندگی
شحات محمد انور قاری بزرگ قرآن در " کیهان ورزشی" رضازاده نشان داد قرآن پیروز شده است هفته گذشته" کیهان ورزشی" دو میهمان ویژه داشت تا اعضای تحریریه دقایقی پای حرفهای این میهمانان بنشینند. میهمانان آنها قار...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رضازاده نشان داد قرآن پیروز شده است

شحات محمد انور قاری بزرگ قرآن در " کیهان ورزشی"
رضازاده نشان داد قرآن پیروز شده است



هفته گذشته" کیهان ورزشی" دو میهمان ویژه داشت تا اعضای تحریریه دقایقی پای حرفهای این میهمانان بنشینند. میهمانان آنها قاری بزرگ و مصری قرآن مجید"شحات محمد انور" و فرزند وی" انور شحات محمد انور" که او نیز از قاریان برجسته است بودند .حضور این دو قاری عزیز که مسلمانان جهان به خوبی با نام آنان آشنا هستند بهانه ای شد تا بتوانیم سوالاتی در محدوده ورزش و قرآن از آنها بپرسیم.

" شحات محمد انور" در بدو ورود به تحریریه با تک تک اعضا احوالپرسی کرد و سپس پاسخگوی سوالات ما شد.

به عنوا ن اولین سؤال از ایشان پرسیدیم که آیا حسین رضازاده پهلوان ایرانی را می شناسد. وی در حالی که به عکس رضازاده اشاره می کرد گفت:" وقتی اعلام شد که آقای حسین رضازاده در پیکارهای المپیک به مقام نخست رسیده اند و من این موفقیت را مشاهده کردم بسیار خوشحال شدم."

همین سؤال را از فرزند "شحات محمد انور" پرسیدیم که او گفت:" همه مردم مصر از موفقیت آقای رضازاده خوشحال شدند. پدرم بعد از آن که مطلع شد برای آقای رضازاده کف زد."

سؤال بعدی مان را از فرزند "شحات محمد انور" پرسیدیم سؤال این بود:

" همانطور که شاهد بودید بعد از موفقیت حسین رضازاده، وی با در دست داشتن قرآن به روی سکو رفت و چندین بار بر کتاب خدا بوسه زد. بعد از دیدن آن صحنه چه احساسی به شما دست داد؟"

فرزند"شحات" در حالی که آماده پاسخگویی بود از ما خواست پاسخ سؤالمان را از پدرش بپرسیم.

"شحات محمدانور" در پاسخ به سؤال ما گفت:" آقای رضازاده قرآن را بالا برد تا نشان دهد خداوند به او کمک کرده و در واقع قرآن بوده که پیروز شده است. ضمناً آقای رضازاده نشان دادند که اگر موفقیتی به دست آمده به خاطر ملت ایران و حمایت آنها از وی بوده است."

در پایان از "شحات محمودانور" خواستیم تا برای مردم به ویژه جوانان پیامی بدهد که ایشان بدون درنگ گفت:

" ورزش موضوعی تازه نیست و از زمان پیامبر اسلامی محمد(ص) ورزش رواج داشته است و رشته هایی چون اسب سواری، شنا، شمشیربازی، تیراندازی و... پابرجا بوده اند و ورزش در اسلام ریشه دارد."

منبع : هفته نامه کیهان ورزشی