تبیان، دستیار زندگی
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: امروز جشنی برای فوتبال ایران بود كه این جشن را در بازی‌های آینده تیم ملی نیز ادامه دارد .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هدف ما رفتن به جام جهانی است

قطبی سرمربی تیم ملی

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: امروز جشنی برای فوتبال ایران بود كه این جشن را در بازی‌های آینده تیم ملی نیز ادامه می‌دهیم.

افشین قطبی در پایان بازی تیم‌های ایران و اندونزی در جمع خبرنگاران اظهار كرد: دو اردوی خوب را پشت سر گذاشته‌ایم و بازیكنان پیشرفت زیادی كردند، من امروز افتخار كردم كه بر روی نیمكت این تیم نشسته‌ام. امروز كرج نشان داد تا چه اندازه مردم ما به فوتبال علاقمند هستند و تماشاگران با صورت‌هایی به رنگ سبز، سفید و قرمز در ورزشگاه تیم ملی را تشویق كردند. من از تلاش‌های فدراسیون فوتبال برای برگزاری این بازی و هم‌چنین تیم اندونزی كه پذیرفت به ایران بیاید قدردانی می‌كنم.

وی افزود: بازیكنان تیم ملی فوتبال ایران نشان دادند كه با نظم و سازمان فوتبال بین‌المللی بازی می‌كنند من تابستان در اندونزی بودم و بازی‌های خوبی از این تیم دیدم.

افشین قطبی

قطبی خاطرنشان كرد: امروز فهرست بازیكنان تیم ملی را اعلام می‌كنم البته باید بازیكنان اروپایی، اماراتی و تیم پرسپولیس را نیز به این جمع اضافه كنید و در واقع ما دو تیم بسیار خوب داریم. امروز در تیم ایران بازیكنی با 60 بازی ملی به میدان رفت و در طرف دیگر یك بازیكن 19 ساله مانند حاج‌صفی قرار داشت.

قطبی گفت: بازی امروز جشن فوتبال ایران بود و امیدواریم این جشن را تا كره‌شمالی ادامه دهیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان كرد: 26 بازیكن را با خود به چین می‌بریم البته متاسفانه برخی از بهترین بازیكنان به دلیل فصل طولانی در فرم ایده‌آل نیستند اما من با لفظ خط خوردن بازیكن مخالفم. هدف ما رفتن به جام جهانی است و باید از تمام سرمایه‌ها استفاده كنیم. معتقدم تیم ما بازی بسیار خوبی انجام داده و اگر بازیكنان اروپایی و اماراتی خود را هم به این تیم اضافه كنیم یكی از بهترین تیم‌های جهان را در اختیار داریم و معتقدم تیم ملی ایران به مرور باكیفیت‌تر می‌شود و تمامی آن‌ها اعلام كردند كه تا آخرین لحظه در خدمت تیم ملی فوتبال هستند.

سرمربی تیم ملی فوتبال افزود: باید این تیم را در جام جهانی ببینیم تیم ما شیرهای بسیاری دارد كه باید صدای آن‌ها در آسیا بپیچد.

قطبی سرمربی تیم ملی

به نقل از ایسنا،قطبی درباره اهدافش از برگزاری بازی مقابل اندونزی هم گفت: اولین هدف من این بود كه انرژی مثبتی را در تیم ایران ایجاد كنم، هدف دوم‌ من استفاده از چهار بازیكن در خط دفاعی بود كه در واقع این همان خط دفاعی ما در بازی مقابل كره‌شمالی است و من خواستم تا این ساختار دفاعی را امتحان كنم.

وی افزود: اندونزی تیمی بود كه 9 نفر از آن‌ها در پشت توپ قرار داشتند بنابراین ما باید برای باز كردن فضا مقابل آن‌ها فوتبال بازی می‌كردیم و شاهد بودید كه چه كارهای تركیبی و مثلث‌هایی در تیم ایران ایجاد شد. البته معتقدم باید سرعت بازیكنان و سرعت توپ را بیشتر كنیم.

قطبی ادامه داد: زمانی كه ما چهار گل از حریف پیش افتادیم بازیكنان كمی تمركز خود را از دست دادند در هر صورت ما نباید به این شرایط راضی باشیم و باید تلاش كنیم سطح خود را بالاتر ببریم.

قطبی پیرامون بازی ایران مقابل آمریكا نیز گفت:‌ بازی بسیار خوبی است و معتقدم آمریكا حریف بسیار باكیفیتی برای تیم ایران خواهد بود به همین دلیل از برگزاری این بازی استقبال می‌كنم.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری