تبیان، دستیار زندگی
عرضه هر گونه مواد دخانی فاقد هشدارهای مصور از اول تیر امسال ممنوع است و وزارت صنایع مسئول جلوگیری از عرضه این مواد در سراسر كشور است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فروش سیگار بدون تصاویر هشدار دهنده از اول تیر ممنوع است

سیگار و سرطان ریه

عرضه هر گونه مواد دخانی فاقد هشدارهای مصور از اول تیر امسال ممنوع است و وزارت صنایع مسئول جلوگیری از عرضه این مواد در سراسر كشور است.

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در چهارمین جلسه ستاد كشوری كنترل دخانیات در راستای اجرای ماده 12 دستورالعمل اجرایی الصاق هشدارها و تصاویر بهداشتی بر روی بسته‌های سیگار و سایر مواد دخانی، مقرر شد وزارت صنایع و معادن (شركت دخانیات ایران) نسبت به جلوگیری از عرضه محصولات دخانی فاقد هشدارهای مصور و الصاق بیش از یك تصویر بر روی بسته‌های مواد دخانی از تاریخ اول تیر امسال اقدام مقتضی را معمول داشته و نتیجه اقدامات را به دبیرخانه ستاد كشوری كنترل دخانیات، گزارش كند.

همچنین در این جلسه مقرر شد، وزارت بازرگانی گزارش جامعی از نتایج اقدامات انجام شده در دستورالعمل تعیین عاملان مجاز توزیع و فروش فرآورده‌های دخانی به عنوان یكی از راهكارهای موثر در پیشگیری و كاهش قاچاق محصولات دخانی را در جلسه آتی ستاد كشوری كنترل دخانیات ارائه كند.

بر اساس مصوبه دیگری از این جلسه، مقرر شد نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز، ظرفیت‌ها و چالش‌های موجود در برنامه كنترل قاچاق محصولات دخانی را در جلسه آتی ارائه دهند.

در این جلسه همچنین مقرر شد، گمرك جمهوری اسلامی ایران و شركت دخانیات ایران، تكنولوژی‌های موثر و قابل استفاده در فرآیند شناسایی، ردیابی و برخورد با تجارت غیرقانونی محصولات دخانی را در جلسه آتی این ستاد ارائه كنند.

بر اساس مصوبه دیگر چهارمین جلسه ستاد كشوری كنترل دخانیات مقرر شد، اعضای ستاد، همكاری لازم را با دبیرخانه ستاد برای تدوین پیشنهادات ملی در خصوص پروتكل تجارت غیرقانونی و ارائه آن در سومین جلسه مذاكراتی پروتكل مذكور (INB3) انجام دهند.

بنابراین گزارش، در ادامه این جلسه پیشنهاد عضویت وزیر دادگستری یا معرفی نماینده قوه قضاییه از طریق ریاست جمهوری به عنوان عضو ستاد كشوری كنترل دخانیات مطرح شد.

*مطالب مرتبط:

پیام مشمئزكننده برای سیگاری ها

رانندگان سیگاری جریمه می‌شوند

دنیای شیرین بعد از ترک سیگار

زندگی بدون سیگار

طعم‌ غذا در ترک سیگار موثر است

مواد غذایی مفید برای ترک سیگار 

تغذیه در افراد سیگاری، چگونه باید باشد؟ 

ترک سیگار، یک موضوع همیشه مهم 

شما را به جان مادرتان، به این 22 دلیل سیگار نکشید!

سیگار كشیدن را ترك كنید

لذات ترك سیگار (قسمت اول) و (قسمت دوم)

سیگار با قلبتان نمی سازد

سیگار باعث نازایی زن می‌شود

تاثیر سیگار بر ریه ها و سایر اندام های بدن

تاثیر سیگار بر دستگاه قلب و عروق

سیگار قند خون را افزایش می دهد

افزایش خطر نابینایی با سیگار

سیگار کشیدن اجباری

هدیه سیگار به سیگاریها !

بخش تغذیه و سلامت تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.