تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی فوتبال کشورمان که خود را برای برگزاری سه دیدار حساس برابر تیم های کره شمالی، امارات و کره جنوبی ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیروزی پرگل ایران مقابل اندونزی

شادی ملی پوشان پس از گلزنی

تیم ملی فوتبال کشورمان که خود را برای برگزاری سه دیدار حساس برابر تیم های کره شمالی، امارات و کره جنوبی آماده می کند، در دیداری تدارکاتی برابر تیم ملی فوتبال اندونزی به یک پیروزی پرگل دست یابد.

تیم ملی فوتبال کشورمان عصر دیروز (سه شنبه) در ورزشگاه انقلاب كرج و در حضور 20 هزار تماشاگر برابر تیم فوتبال اندونزی به میدان رفت و موفق شد با نتیجه 5 بر صفر به برتری دست یابد.

در نیمه اول اتفاق خاصی نیفتاد و علی‌رغم چند حمله تیم ملی فوتبال ایران این سیسوانتو، مدافع تیم اندونزی بود كه در دقیقه 20 به اشتباه دروازه تیمش را باز كرد و تیم ملی ایران یك بر صفر از حریف پیش افتاد.

با شروع نیمه دوم حملات ایران بیشتر شد و شاگردان افشین قطبی در اولین دیدار با رهبری وی در این نیمه بازی قابل ‌قبول‌تری را ارائه كردند.

با شدت گرفتن حملات ایران گل دوم را فریدون زندی در دقیقه 54 به ثمر رساند اما در ادامه آرش برهانی در دقیقه 63 توانست زننده‌ی گل بعدی ایران باشد. گل چهارم این دیدار را نیز خلعتبری در دقیقه 72 به ثمر رساند و در دقیقه 88 فریدون زندی گل دوم خود و گل پنجم ایران را وارد دروازه كرد تا تیم ملی فوتبال ایران در اولین دیدارش با هدایت قطبی به یك پیروزی روحیه‌بخش دست یابد.

ایران - اندونزی

ضمن اینکه آرش برهانی در دقیقه 85 دروازه اندونزی را باز کرد که به دلیل آفساید بودن، این گل مردود اعلام شد.

این اتفاق در حالی افتاد که بر روی تابلوی ورزشگاه انقلاب کرج این گل ثبت شده بود و نتیجه 6 بر صفر نشان داده می شد. در بین بازیکنان تیم ملی فوتبال کشورمان فریدون زندی عملکرد بهتری داشت و با زدن دو گل بازگشت خوبی به تیم ملی داشت.

در این دیدار افشین قطبی از مهدی رحمتی(46- وحید طالب لو)، جلال حسینی(46- فرشید طالبی)، هادی عقیلی(69- محسن بنگر)، فریدون زندی، خسرو حیدری، احسان حاج صفی، حسین کعبی، فرزاد آشوبی، آندرانیک تیموریان، حسین کاظمی(46- محمدرضا خلعتبری) و آرش برهانی استفاده کرد.

تیم ملی فوتبال کشورمان برای برگزاری اردویی چند روزه و سپس برگزاری دیدار حساس روز 16 خرداد برابر کره شمالی، چهارشنبه شب تهران را به مقصد پکن ترک خواهد کرد.

تیم ملی فوتبال اندونزی پنج‌شنبه این هفته با تیم ملی امید ایران در ورزشگاه اكباتان نیز دیدار دیگری را برگزار خواهد كرد.

تیم ملی فوتبال اندونزی در رده بندی فیفا در رتبه 139 جهان و بیستم آسیا قرار دارد و تیم ملی فوتبال ایران تیم چهارم آسیا و پنجاه و سوم جهان است.

تنظیم برای تبیان : رضا سیگاری