تبیان، دستیار زندگی
شرح فارسی «تحفة الحکیم» آیت‌الله شیخ محمد حسین غروی اصفهانی(کمپانی) در كتابی با نام «هستی‌شناسی فلسفی» تألیف غلامرضا رحمانی به زودی منتشر می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شرح فارسى اشعار فلسفي «علامه كمپانى» در راه است
شرح فارسى اشعار فلسفی «علامه كمپانى» در راه است

شرح فارسي «تحفة الحکيم» آيت‌الله شيخ محمد حسين غروي اصفهاني(کمپاني) در كتابي با نام «هستی‌شناسی فلسفی» تأليف غلامرضا رحماني به زودي منتشر مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، نادر يزداني، مسوول فروش موسسه بوستان كتاب با اعلام اين خبر، افزود: اين كتاب شرح فارسى اشعار كتاب «تحفة الحکيم» است كه با قلمى روان به رشته تحرير در آمده است.

وي افزود: علامه شيخ محمد حسين غروى اصفهانى(متولد 1296هجري قمري) معروف به «علامه كمپانى» از فقيهان و عالمان برجسته اسلامى، در دانش‌هاى مختلفى از جمله فقه و اصول، اجتهاد، فلسفه و كلام از صاحب‌نظران برجسته‌ بود.

يزداني با اشاره به اين كه اين انديشمند مسلمان، ذوق ادبى فراواني در سرودن شعر داشت، گفت: اشعار نغزى به فارسى و عربى از ايشان بر جاى مانده است.

وي خاطرنشان كرد: كتاب فلسفى و ادبى شيخ محمد حسين غروي اصفهاني با عنوان «تحفةالحكيم» اشعار حِكمى اوست كه در 936 بيت و به زبان عربى و با اسلوبى شيوا و آسان، سروده‌ شده است و در نوشتار حاضر تشريح مي‌شود.

چاپ اول كتاب «هستی‌شناسی فلسفی» در شمارگان 1500 نسخه، 508 صفحه، قطع وزيري و جلد سلفون از سوي موسسه بوستان كتاب به زودي منتشر مي‌شود.