تبیان، دستیار زندگی
اصغر میرشكاری، نویسنده از انتشار تازه‌ترین كتاب خود با عنوان هم‌نفس بهار خبر داد و گفت: این اثر، به معرفی سیره نظری و عملی امام‌خمینی(ره) درباره خانواده و به خصوص همسرشان پرداخته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بزرگداشت ياد و نام همسر امام‌(ره) در "هم‌نفس بهار"
بزرگداشت یاد و نام همسر امام‌(ره) در هم‌نفس بهار

اصغر ميرشكاري، نويسنده از انتشار تازه‌ترين كتاب خود با عنوان "هم‌نفس بهار" خبر داد و گفت: اين اثر، به معرفي سيره نظري و عملي امام‌خميني(ره) درباره خانواده و به خصوص همسرشان پرداخته است.

ميرشكاري در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: كتاب "هم‌نفس بهار"، با هدف بزرگداشت همسر امام‌خميني(ره) و بررسي شخصيت منسجم و وارسته امام (ره)در ارتباطات خانوادگي و ديدگاه ايشان درباره بانوان تدوين شده است.

وي افزود: اين كتاب در 4 فصل با محورهاي "فرمايشات و سفارشات امام‌خميني(ره) درباره زنان و شأن حضرت زهرا(س)"، "خاطرات فرزندان، دوستان، همسر و عروس ايشان"، "نامه‌هاي خانوادگي امام‌خميني(ره)"‌ و "نامه‌ها و خاطرات همسر" تدوين شده است.

نويسنده كتاب "سر دلبري" تصريح كرد: نامه‌ها و سفارشات امام‌خميني(ره) از مجموعه 22 جلدي "صحيفه امام(ره)" و خاطرات مندرج در كتاب "هم‌نفس بهار"، از آثاري مانند "آيينه حسن"، "پدر مهربان"، "يك ساغر از هزار" و جلد اول "برداشت‌هايي از سيره امام(ره)" برگرفته شده‌اند.

اصغر ميرشكاري، با اشاره به متن نامه محبت‌آميز امام‌خميني(ره) به همسرشان در سال 1312 از بيروت اظهار داشت: اميدوارم، شخصيت و سيره امام‌خميني(ره) در جامعه گسترش پيدا كند و نهادينه شود.

وي در پايان، از انتشار كتاب ديگري با عنوان "آيت اعتدال" توسط ستاد بزرگداشت امام‌خميني(ره) خبر داد و افرود: اين اثر، به مناسبت بيستمين سالگرد ارتحال امام‌خميني(ره) و با محوريت صرفه‌جويي از ديدگاه ايشان منتشر شده است.

كتاب "هم‌نفس بهار" نوشته اصغر ميرشكاري، در قطع رقعي و 232 صفحه، با شمارگان 3هزار نسخه و بهاي 24 هزار ريال، توسط موسسه تنظيم و نشر آثار امام‌خميني(ره) به چاپ رسيده است.