تبیان، دستیار زندگی
26/6/83 نگران شدیم. نکند اتفاقی افتاده باشد.بلافاصله تماس گرفتیم با مسعود احمدی، دوست صمیمی احمدرضا، خیالمان را راحت کرد:" من نمی دانم چطور همه باخبر شده اند. ولی صحت دارد. من الان بیمارستان آراد هستم. احمدرضا هم اینجا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عابدازده هواداران نگران نباشند

26/6/83



نگران شدیم. نکند اتفاقی افتاده باشد.بلافاصله تماس گرفتیم با مسعود احمدی، دوست صمیمی احمدرضا، خیالمان را راحت کرد:" من نمی دانم چطور همه باخبر شده اند. ولی صحت دارد. من الان بیمارستان آراد هستم. احمدرضا هم اینجا بستری است اما تا چند ساعت دیگر مرخص می شود!؟

حضور احمدرضا در بیمارستان آراد موجب بروز شایعات مختلفی شده بود. حتی دو سه نفر از هواداران پرسپولیس که عابدزاده را در بیمارستان آراد مشاهده کرده بودند، با دفتر روزنامه تماس گرفتند اما هیچ کدام از خبرهایی که به گوشمان می رسد، صحت نداشت. عابدزاده برای معاینه به بیمارستان رفته بود و دیشب هم مرخص شد. البته قرار بود او ساعت 5 بعدازظهر دیروز ترخیص شود اما خونریزی موجب شد تا او چند ساعت دیگر هم تحت نظر باشد.

عابدزاده که حدود یک سال پیش برای آنژیوگرافی و معاینه کامل عازم سوئد شده بود، دو هفته پیش جلسه ای با دکتر دادکان داشت. در آن نشست، عابدزاده احتمال سفرش به سوئد را با رئیس فدراسیون فوتبال در میان گذاشته و دادکان هم قول هرگونه همکاری را داده بود. در آن ایام عابدزاده به خبرنگار پیروزی گفته بود: طبق نظر پزشکان سود هر6 ماه یکبار باید آنژیوگرافی شوم و I.R.M بگیرم و تا زمانی که آنها از بهبودی کامل اطمینان پیدا نکرده اند، باید این کار را انجام دهم. به همین دلیل تا چند هفته دیگر باید به سوئد بروم اما احتمال دارد نیازی به این سفر خارجی نباشد چون اگر بیمارستان آراد دستگاه آنژیوگرافی آورده باشد، همین جا آنژیو می شوم و بعد نتیجه اش را به سوئد می فرستم تا پزشکان سوئد نظر خود را اعلام کنند.

سه هفته پیش پزشکان سوئدی فکسی برای عابدزاده ارسال می کنند و به او متذکر می شوند که باید دوباره معاینه شوی. عابدزاده ابتدا با بیمارستان آراد هماهنگ می کند و دکترعباسیان پزشک حاذق مغز و اعصاب که عابدزاده را جراحی کرده بود، سه روز پیش به احمدرضا اعلام می کند نیازی نیست به سوئد برود چون بیمارستان آراد از این امکانات برخوردار است.

عابدزاده ساعت 2 بعدازظهر دیروز به بیمارستان می رود و آماده می شد تا اقدامات پزشکی انجام شود. البته از سرش عکس I.R.M می گیرند. بعد نوبت به آنژیوگرافی می رسد که حدود دو ساعت به طول می انجامد.

برای آنژیوگرافی میله مخصوصی را از بالای ران وارد بدن می کنند و بدین ترتیب از تمامی مویرگ های موجود در مغز سر تصویربرداری می شود. عابدزاده برای آنژیوگرافی بیهوشی موضعی می شود و بعد از آن آنژیوگرافی دو ساعت در بیمارستان استراحت مطلق می کند.

دقایقی به ترخیص مانده که یک خونریزی تقریباً جزیی موجب می شود تا پزشک مربوطه دستور بستری شدن تا چند ساعت دیگر را صادر می کند.

عابدزاده ساعت 30/21 دیشب ترخیص شد و به زودی نتیجه I.R.M و آنژیوگرافی را از طریق یکی از دوستانش به سوئد ارسال می کند تا پزشکان معالجش در سوئد نظر نهایی را اعلام کنند. البته دیروز پزشکان حاضر در بیمارستان آراد اعلام کردند که روند بهبودی عابدزاده پیشرفت بسیاری داشته است. دکتر عباسیان هم صبح امروز نتیجه I.R.M و آنژیوگرافی را بررسی می کند. عابدزاده تمایلی نداشت که به هنگام بستری بودن در بیمارستان آراد با عکاسان ورزشی روبرو شود چرا که او دوست نداشت عکس هایی از " عقاب آسیا" در روزنامه به چاپ برسد.

مسعود احمدی می گوید: احمدرضا اصرار فراوانی داشت که از او عکس گرفته نشود. او مدام تأکید می کرد که عکاسان باخبر نشوند چون چاپ تصاویر بستری شدنش موجب ناراحتی و دلواپسی مردم می شود. به همین دلیل ما هم به درخواست عابدزاده از اعزام عکاس به بیمارستان آراد خودداری کردیم چون ناراحتی هواداران برای ما هم ناراحت کننده است.

پیغام عابدزاده این بود: مشکلی نیست. تا وقتی که پزشکان از بهبودی ام اطمینان کامل نداشته باشند، باید هر6 ماه یکبار معاینه شوم. من مشکلی ندارم دعای مردم کار خودش را کرده. خدا پشت و پناهشان باشد.