تبیان، دستیار زندگی
پرسپولیس، تنها نماینده ایرانی حاضر در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در دیداری حساس ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرسپولیس–بنیادکاربا طعم انتقام

پرسپولیس در آسیا

پرسپولیس، تنها نماینده ایرانی حاضر در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا چهارشنبه در دیداری حساس و تعیین کننده مقابل بنیادکار ازبکستان صف آرایی می کند، با این اندیشه که فصل تلخ خود را به سرانجامی شیرین برساند.

دو پیروزی، یک شکست، یک تساوی و هفت امتیاز. همین برای صعود پرسپولیس آنهم به عنوان صدرنشین گروه خود به مرحله دوم لیگ قهرمانان آسیا کافی بود. تیمی که با عنوان قهرمانی لیگ ایران وارد پیکارهای آسیایی شد، حالا پرچمدار فوتبال کشورمان در سطح قاره ای است است، پرچمداری که این روزها حال و روز خوشی ندارد و با مشکلات حاشیه‌ای بسیاری دست به گریبان است.

کسب عنوان پنجم لیگ برتر و ناکامی از راهیابی دوباره به پیکارهای لیگ قهرمانان آسیا، حذف در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی، تعویض چندباره مدیرعامل و سرمربی، مشکلات مالی و اختلاف نظر بین مسئولان باشگاه و... فصل 88 - 87 را برای پرسپولیس تلخ و توام با ناکامی ساخت، در میان تمام این روزهای سخت صعود به مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان تسلی خاطر هواداران پرشمار پرسپولیس بود که این فصل را به سختی پشت سرگذاشتند. آنها که در فصل 2009 لیگ قهرمانان و در دیدار با الشارجه با حضور 55 هزار نفری رکوردار حضور در ورزشگاهها هستند که به نظر می رسد در دیدار امروز این رکورد افزایش بیابد.

پرسپولیس - الشارجه

قطعا تمام این ناکامی‌ها با پیروزی بر بنیادکار ازبکستان و صعود به جمع هشت تیم برتر مسابقات لیگ قهرمانان آسیا فراموش شده و به فرصتی تبدیل خواهد برای ساختن تیمی قدرتمند برای فصل آینده. پرسپولیس در بازی چهارشنبه نباید فرصت سوزی کند و باید از حضور خود در مرحله حذفی لیگ قهرمانان بهره کافی را ببرد.

تیم پرسپولیس در بازی روز چهارشنبه مقابل بنیادکار ازبکستان در غیاب مازیار زارع به میدان خواهد رفت. غیبت این بازیکن تاثیرگذار می تواند تغییراتی را در ترکیب پرسپولیس به دنبال داشته باشد. تیمی که با شمایلی متفاوت مقابل الشباب عربستان صف آرایی کرد، شاید در این بازی به اصل خود برگردد چرا که اهمیت بازی مراحل حذفی اجازه ریسک به هیچ مربی را نمی دهد، حتی اگر آن مربی، وینگادا ریسک پذیر باشد.

در تیم بنیادکار نیز دو بازیکن تاثیرگذار به نام‌های "جورایف ساخوب" و "جائو ویکتور" غایب هستند. غیبت آنها می تواند برای تیم بنیادکار مشکل ساز شود به ویژه جائو ویکتور که مهره تهاجمی و تعیین کننده برای ازبک‌هاست.

سپاهان - بنیادکار

تیم بنیادکار ازبکستان در مرحله مقدماتی هم گروه تیم سپاهان ایران بود. این تیم در بازی رفت مقابل سپاهان به نتیجه تساوی 2 بر2 رضایت داد اما در دیدار برگشت با نتیجه یک برصفر به پیروزی رسید.

حضور ریوالدو در تیم بنیادکار این تیم را در کانون توجهات قرار داده است. این بازیکن که در مرحله گروهی مهره ای تاثیرگذار برای تیم ازبکستانی بود، در بازی روز چهارشنبه نیز نقطه اطمینان این تیم خواهد بود. دقیقا علی کریمی نیز در تیم پرسپولیس چنین مسئولیتی را برعهده خواهد داشت و روز چهارشنبه بار تیمش را بر دوش می کشد. تقابل این دو بازیکن می تواند زیبایی های دیدار پرسپولیس - بنیادکار را دوچندان می کند.

در رقابتهای سال گذشته تیم فوتبال سایپا در ورزشگاه آزادی به مصاف بنیادکار ازبکستان رفت که این تیم ازبکی موفق شد نماینده کشورمان را از دور رقابتها کنار بزند و به مرحله بعدی صعود کند. سپاهان نیز در مرحله گروهی با یک گل نتیجه را به یاران ریوالدو واگذار کردند تا سپاهانی ها با یک امتیاز کمتر نتوانند به مرحله بعدی صعود کنند.اما باز هم گذر ازبکها به ایران افتاده است تا آنها اینبار در مقابل ارتش سرخ ایران و 100 هوادار متعصبش به میدان بروند و امیدواریم تنها نماینده کشورمان تنها 90 دقیقه به خاطر گرفتن انتقام تک تک نماینده های ایران مشکلات داخلی خود را فراموش کنند تا پایانی خوشی را برای هواداران خود به ارمغان بیاورد.

لیگ قهرمانان آسیا

برنامه دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان در منطقه غرب آسیا به شرح زیر است:

سه شنبه - 5/3/88

* الهلال عربستان - ام صلال قطر، ساعت 22:25، ورزشگاه ملک فهد شهر ریاض

چهارشنبه - 6/3/88

* پرسپولیس ایران - بنیادکار ازبکستان، ساعت 17، ورزشگاه آزادی تهران

* الاتحاد عربستان - الشباب عربستان، ساعت 22، ورزشگاه ملک عبدالله الفیصل شهر جده

* الاتفاق عربستان - پاختاکور ازبکستان، ساعت 22:25، ورزشگاه ولیعهد محمد بن فهد شهر دمام

تنظیم برای تبیان : رضا سیگاری