تبیان، دستیار زندگی
سمفونی صلح به پایان رسید و به زودی منتشر می شود. مهر-« مجید انتظامی»- آهنگساز - ضمن اعلام این خبر افزود: نوشتن این سمفونی که به سفارش وزارت دفاع ساخته شده است، به پایان رسید و خوشبختانه با موفقیت توانستیم ضبط خوبی از آن داش...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مجید انتظامی: سمفونی صلح به پایان رسید



سمفونی صلح به پایان رسید و به زودی منتشر می شود.

مهر-« مجید انتظامی»- آهنگساز - ضمن اعلام این خبر افزود: نوشتن این سمفونی که به سفارش وزارت دفاع ساخته شده است، به پایان رسید و خوشبختانه با موفقیت توانستیم ضبط خوبی از آن داشته باشیم. سمفونی صلح به زودی در قالب لوح فشرده و نوار کاست به بازار می آید.

وی در مورد اجرای زنده این اثر گفت: قرار بود که این سمفونی را به شکل زنده اجرا کنم، اما نواختن این قطعات بسیار مشکل و وقت گیر است و متأسفانه در حال حاضر نمی توان آن را به صحنه برد. اما در آینده نزدیک ، قطعأ اجرای زنده ای از این اثر خواهیم داشت.

انتظامی افزود: سمفونی صلح به دلیل استفاده از سازهای مختلف، همچنین تلفیق آنها با هم، اثری متفاوت است. در این اثر، از سازهای غربی نظیر گیتار تا سازهای محلی مثل سازهای جنوب بهره گرفته شده است و طبیعی است که باید روی صدادهی و تنظیم این سازها بیشتر کار کرد. از این رو نوازندگی و اجرای این سمفونی سخت تر از حد معمول است.

آهنگسازموسیقی فیلم هایی چون « از کرخه تا راین»،« بوی پیراهن یوسف» و« روز واقعه» که امسال برای ساخت موسیقی فیلم « دوئل» موفق به دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شد، در مورد موسیقی این فیلم گفت: خوشبختانه با دقت نظری که کارگردان و تهیه کننده فیلم داشته اند، در حال حاضر صدا و موسیقی این فیلم، در سطح بسیار خوبی قرار گرفته است. پس از جشنواره ، روی صدابرداری موسیقی آن بیشتر کار شد و من بسیار راضی هستم. لوح فشرده و نوار این اثر هم در حال حاضر منتشر شده است.

وی در پایان از ساخت موسیقی فیلم های جدیدی خبر داد و گفت: پیشنهادهایی از سوی سه کارگردان ایرانی

« مسعود کیمیایی»،« رسول صدرعاملی» و «خسرو معصومی» داشته ام، اما در حال حاضر نمی دانم کار کدام یک را قبول می کنم.