تبیان، دستیار زندگی
حرمت زن نه اختصاص به خود زن دارد و نه شوهر و نه ویژه برادر و فرزندانش می باشد همه این ها اگر رضایت بدهند قرآن راضی نخواهد بود چون حرمت زن و حیثیت زن به عنوان حق الله مطرح است ....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اگر حجاب نخواسته باشیم ...؟

اگر حجاب نخواسته باشیم

برخی می گوید ما "دستور حجاب"، را نمی پذیریم و نمی خواهیم آن را رعایت کنیم . خانواده و شوهر و بستگان ما نیز به نداشتن حجاب رضایت می دهند، آیا یک زن مسلمان می تواند با این انگیزه ، حجاب را کنار بگذارد؟ و آیا اگر – به عنوان مثال – شوهر وی بگوید بدون حجاب یا بدون چادر و شلوار یا با لباسی که همه بدن را کاملا نمی پوشاند وارد اجتماع شود ، باید حرف او را بپذیرید و در حفظ حجاب بی مبالاتی شود ؟

حضرت آیت الله جوادی آملی ، در پاسخ این سوال می فرماید: «زن باید کاملا درک کند که حجاب تنها مربوط به خود او نیست تا بگوید من از حق خودم صرف نظر کردم حجاب زن مربوط به "مرد"  هم نیست تا مرد بگوید من راضی ام  (که بدحجابی باشد)، حجاب زن مربوط به خانواده نیست تا اعضای خانواده رضایت بدهند، حجاب زن "حقی الهی"، است ، لذا می بینید در جهان غرب و در کشورهایی که به قانون غربی مبتلا هستند ،اگر زن شوهر داری آلوده شد و همسرش رضایت داد قوانین آن ها پرونده را مختومه اعلام می کنند ، اما در اسلام این چنین نیست (بلکه این زن باید حد بخورد؟ اگر چه شوهرش به آلوده بودن او رضایت بدهد) حرمت زن نه اختصاص به خود زن دارد و نه شوهر و نه ویژه برادر و فرزندانش می باشد همه این ها اگر رضایت بدهند قرآن راضی نخواهد بود چون حرمت زن و حیثیت زن به عنوان حق الله مطرح است .... لذا کسی حق ندارد بگوید من به نداشتن حجاب رضایت دادم ... عصمت زن حق الله است و به هیچ کسی ارتباط ندارد.»

قسمتی از کتاب سه پند شیطان / تألیف سید اسماعیل شاکر اردکانی

اگر حجاب نخواسته باشیم


جهت خرید از فروشگاه اینترنتی تبیان کلیک کنید.

جهت سفارش اشتراک کتاب تبیان کلیک کنید.

تنظیم : صادقی