تبیان، دستیار زندگی
رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از برگزاری همایش «جایگاه حکومت در اندیشه امام خمینی(ره)» در لاگوس خبر داد و گفت: در این راستا كتاب «جهاد اکبر» امام خمینی(ره) نیز به زبان هائوسا منتشر خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ترجمه «جهاد اکبر» امام خمینی(ره) به زبان هائوسا
ترجمه «جهاد اکبر» امام خمینی(ره) به زبان هائوسا

رایزن فرهنگی جمهوري اسلامي ايران از برگزاري همايش «جایگاه حکومت در اندیشه امام خمینی(ره)» در لاگوس خبر داد و گفت: در اين راستا كتاب «جهاد اکبر» امام خمینی(ره) نيز به زبان هائوسا منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، سید محمود عظیمی نصرآبادي با بيان اين مطلب گفت: به مناسبت بیستمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) کتاب ترجمه شده «جهاد اکبر» امام خمینی(ره) به زبان هائوسا منتشر مي‌شود.

وي همچنين به چاپ مقاله «میراث معنوی امام خمینی(ره)» در یکی از روزنامه‌های پر شمارگان نیجریه، پخش فیلم مراسم ارتحال امام خمینی(ره) از شبکه دولتی NTA10 نیجریه و همچنين برگزاری مسابقه مقاله‌نویسی با عنوان «بیست سال فراغ یار» از طریق سایت اختصاصی رایزنی فرهنگی جمهري اسلامي ايران در لاگوس اشاره كرد.

امام راحل در کتاب «جهاد اکبر» درباره اهمیت تهذیب نفس و پاکسازی جان از رذایل اخلاقی و تاریکی‌های مفاسد اخلاقی سخنان فراواني را بيان و نكات ارزنده‌اي را عنوان كرده‌اند.

سال گذشته نيز رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران، همزمان با سالگرد رحلت ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) با همکاری موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(ره) كتاب «جهاد اکبر» را در ایتالیا چاپ و منتشر كرد.

کتاب «جهاد اکبر» در 81 صفحه، همراه با تصویری از بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران در روی جلد، به چاپ رسید و اکنون نيز در کتابفروشی‌های ایتالیا در دسترس علاقه‌مندان به فرهنگ شیعی و انقلاب اسلامی ایران قرار دارد. اين نوشتار از سوي مهدی آیللو ترجمه و توسط انتشارات عرفان به چاپ رسیده است.