تبیان، دستیار زندگی
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، عرفان آیت الله بهجت را برآمده از تعلیمات حضرت امیرالمؤمنین(ع) دانست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

آیت الله بهجت بهترین الگوی جامعه علمی کشور است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:آیت الله بهجت بهترین الگوی جامعه علمی کشور است

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، عرفان آیت الله بهجت را برآمده از تعلیمات حضرت امیرالمؤمنین(ع) دانست.

به گزارش خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام سید محمد حسین ابوترابی، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، شنبه شب در مراسم گرامیداشت آیت الله بهجت در مصلی امام خمینی(ره) رشت، با اشاره به سلوک و حرکت عرفانی آیت الله بهجت، عرفان وی را برآمده از تعلیمات حضرت امیرالمؤمنین(ع) دانست.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی علم و عقل را زمینه ساز حرکت در مسیر خود و خدا شناسی دانست و گفت: آیت الله بهجت پس از طی این مراحل مسیر زندگی و سلوک عرفانی اش را اصلاح و پرورش نفس و تسخیر قله های بلند عرفان قرار داد.

حجت الاسلام ابوترابی ادامه داد: جوانان ایرانی باید سخنان ارزشمند آیت‌الله بهجت را مانند مشعل پر فروغی پیش روی خود قرار دهند و در تمام عمر خود از آنها بهره بگیرند.

وی اراده و عزم استوار آیت الله بهجت را در رسیدن به مقام بلند علمی و عرفانی مؤثر خواند و یادآور شد: ایشان در سایه عمیق علمی و عقلانی 86 سال از عمر پربرکت خود را برای تحصیل بهترین، کارآمدترین و سرنوشت سازترین علم یعنی خداشناسی صرف کرد.

حجت الاسلام ابو ترابی سختکوشی آیت الله بهجت در تحصیل علم را بهترین الگو برای جامعه علمی کشور معرفی کرد و گفت: اگر نگاه به حیات علمی انسانی این باشد که پس از دوران دانشگاه کسب علم تمام نشود، در زمینه تولید علم و چاپ مقالات علمی در مجلات علمی دنیا سرآمد خواهیم بود.

نائب رییس مجلس مجلس شورای اسلامی، افتخار آیت‌الله بهجت را در طول عمر، غافل نشدن از خدا دانست و خاطرنشان کرد: آیت‌الله بهجت دائم در حال ذکر و تسبیح بود و این امر نتیجه تربیت دینی و محصول سلوک، معرفت و عقلانیت است.

وی در پایان در خصوص مشرب عرفانی آیت الله بهجت، خاطر نشان کرد: عرفان آیت الله بهجت، عرفان برآمده از تعلیمات حضرت علی(ع) و تمرین بندگی و عبودیت خداوند است.