تبیان، دستیار زندگی
محمد‌رضا آریان‌فر، از انتشار نخستین رمان خود با عنوان رقص در توفان خبر داد و گفت: این رمان درباره سختی‌ها و رنج‌های یك دختر از عشایر عرب جنوب ایران در زمان حمله نیرو‌های ارتش صدام است. این كتاب به زودی توسط انتشارات افراز منتشر می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به زودي منتشر مي‌شود

"رقص در توفان"؛ نخستين رمان "آريان‌فر" درباره جنگ تحميلي

به زودی منتشر می‌شود رقص در توفان؛ نخستین رمان آریان‌فر درباره جنگ تحمیلی

محمد‌رضا آريان‌فر، از انتشار نخستين رمان خود با عنوان "رقص در توفان" خبر داد و گفت: اين رمان درباره سختي‌ها و رنج‌هاي يك دختر از عشاير عرب جنوب ايران در زمان حمله نيرو‌هاي ارتش صدام است. اين كتاب به زودي توسط انتشارات افراز منتشر مي‌شود.

محمد‌رضا آريان‌فر، نويسنده در گفت‌و گو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) اظهار داشت: رمان "رقص در توفان"، تجربه‌اي گرانبها و سخت بود كه بيش از 7 ماه به طول انجاميد. اين رمان در 350 صفحه، به زودي توسط انتشارات افراز منتشر مي‌شود.

وي ادامه داد: طرح اين اثر در ابتدا قرار بود ‌به صورت نمايشنامه و يا قصه‌اي 15 صفحه‌اي درآيد. اما شخصيت‌هاي داستاني و سوژه، آن را به سمت رمان شدن كشيدند.

آريان‌فر درباره موضوع اثر خود گفت: "رقص در توفان" درباره سختي‌ها و رنج‌هاي يك دختر از عشاير عرب جنوب ايران در زمان حمله نيرو‌هاي ارتش صدام است.

وي خاطر نشان كرد: قصد دارم بعد از انتشار اين رمان، چند نسخه براي بنياد سينمايي فارابي و تعدادي از تهيه‌ كنندگان برجسته سينماي ايران ارسال كنم تا براي ساخت فيلم از آن اظهار نظر شود.

آريان‌فر يادآور شد: عنوان رمان (رقص در توفان) نماد دست و پنجه نرم كردن شخصيت اصلي داستان با سختي‌ها و مشكلات زندگي است.

وي تصريح كرد: بعضي از واقعيت‌هاي دوران جنگ تحميلي را نمي‌توان در كتاب‌ها جست‌وجو كرد. اما با به كارگيري قالب‌هاي استعاري، بسياري از حوادث و رويداد‌هاي آن دوران قابل بيان‌اند.

محمدرضا آريان‌فر تاكيد كرد: نويسندگان و نمايشنامه‌نويسان به حمايت متوليان عرصه فرهنگي دفاع مقدس و تشويق و تقويت‌هاي مادي و معنوي نياز دارند.

وي در پايان گفت: دست‌‌نوشته‌هاي شخصي‌ام با عنوان "قلمرو خاكستري" و درباره وقايع سقوط تا آزادسازي خرمشهر، سال 1376 در نخستين همايش تخصصي "خرمشهر" مورد تقدير و تجليل قرار گرفت. اين دست‌نوشته‌ها در قالب رمان بازنويسي شده، اما هنوز به چاپ نرسيده است.

محمد آريان‌فر، سال 1334 در خرمشهر متولد شده و در حوزه نمايشنامه‌نويسي با موضوع‌هاي اجتماعي و دفاع‌مقدس فعاليت مي‌كند.

مجموعه شعرهاي "جهاني ايمن‌تر از تبسم‌هاي تو نيست"، "بيان در قلمرو عشق" و "سهمي از همه ترانه‌ها"، نمايشنامه‌هاي "ظهور"، "يزار"، "نقل آخر" و "دو روايت جا مانده از باد" از جمله آثار محمدرضا آريان‌فر هستند.

نمايشنامه "يزار"، در جشنواره كتاب سال دفاع‌مقدس سال 1385 برگزيده شد. از اين نمايشنامه تله تئاتري در استان اصفهان ساخته شده است.