تبیان، دستیار زندگی
كتاب كابوس‌ ابوغریب شامل خاطرات تكان‌دهنده زنان و مردان عراقی از زندان ابوغریب، نوشته یوسف الجهمانی و با ترجمه عباس سیدمیرجمكرانی، توسط نشر مجنون به چاپ دوم رسیده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"كابوس ابوغريب" به چاپ دوم رسيد
كابوس ابوغریب به چاپ دوم رسید

كتاب "كابوس‌ ابوغريب" شامل خاطرات تكان‌دهنده زنان و مردان عراقي از زندان ابوغريب، نوشته يوسف الجهماني و با ترجمه عباس سيدميرجمكراني، توسط نشر مجنون به چاپ دوم رسيده است.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، اين كتاب در 7 فصل با عناوين؛ "زندان ابوغريب كجاست؟"، "دموكراسي اشغالگران"، "ناديه"‌، "يسرا"، "حيدر صبار"، "بدري"، "گزارش محرمانه"، "گزارش نظاميان هلند"، "با برخي از شكنجه‌گران آشنا شويد"، "پاي اسراييل هم در ميان است" و "موصل؛ ابوغريب دوم" تهيه و تنظيم شده است.

سربازان آمريكايي در اوت 2003 ميلادي (مرداد 1382) و چند ماه پس از دخالت علني‌شان در اوضاع عراق، زندان ابوغريب را بازگشايي و آن را "مركز بازپروري بغداد" نام نهادند.

هنوز يك سال از بازگشايي اين زندان دوران ديكتاتوري صدام نگذشته بود كه تصاوير شكنجه‌ در زندان ابوغريب در سراسر جهان پخش شد.

در اين مدت بيش از 80 هزار عراقي توسط سربازان آمريكايي شكنجه شده و تا سرحد مرگ پيش رفته بودند.

"يسرا"، "حيدر صبار"، "ناديه" و "بدري" از مردان و زنان عراقي هستند كه هر يك خاطراتشان را از لحظات سخت و رنج‌آور شكنجه‌هاي سربازان آمريكايي، در كتاب "كابوس‌ ابوغريب" روايت كرده‌اند.

همچنين گزارش هاي مستند نظاميان هلندي، درباره شكنجه‌هاي جسمي، روحي و رواني زندانيان ابوغريب در اين كتاب فاش شده است.

كتاب "كابوس‌ ابوغريب" در قطع پالتويي و 53 صفحه، با شمارگان 2500 نسخه و بهاي 10 هزار ريال توسط نشر مجنون به چاپ دوم رسيده است.