تبیان، دستیار زندگی
تیم فوتبال استقلال در آخرین دیداری که با هدایت امیر قلعه نویی به میدان رفت، مقابل الجزیره امارات تن به نتیجه.......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیروزی سپاهان، توقف استقلال

توقف استقلال مقابل الجزیره

تیم فوتبال استقلال در آخرین دیداری که با هدایت امیر قلعه نویی به میدان رفت، مقابل الجزیره امارات تن به نتیجه تساوی داد تا لیگ قهرمانان آسیا را بدون دستیابی به پیروزی به اتمام برساند.

در هفته ششم و پایانی از مرحله گروهی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا سه شنبه شب تیم فوتبال استقلال ایران در ورزشگاه محمد بن زاید شهر ابوظبی به دیدار الجزیره امارات رفت و در پایان 90 دقیقه تلاش به نتیجه تساوی 2 بر2 برابر این تیم رضایت داد.

در این بازی که آخرین دیدار استقلال با هدایت امیر قلعه نویی بود، آبی پوشان با ترکیب اشکان نامداری، هادی شکوری، پژمان منتظری، خسرو حیدری، مهدی امیرآبادی، هاشم بیک زاده، حسین کاظمی، فرهاد مجیدی (احمد خذیراوی - 85)، امیدروانخواه (علی علیزاده - 46)، آرش برهانی و سیاوش اکبرپور به میدان رفتند.

الجزیره که با ترکیبی از بازیکنان جوان خود به مصاف استقلال آمده بود، ابتدا با دو گل عمران الجسمی (49) و رضا عبدالهادی (70) از میهمان خود پیش افتاد اما استقلال در ادامه با گلزنی علی علیزاده و هادی شکوری در دقایق 79 و 84 بازی را به تساوی کشاند.

استقلال با این تساوی با 4 امتیاز به عنوان قعرنشین گروه C مسابقات لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا به کار خود در این مسابقات پایان داد.

یپروزی کم اثر سپاهان مقابل الاتفاق

قضاوت دیدار الجزیره امارات - استقلال ایران برعهده سان بائو جی از چین بود. او در این بازی به هادی شکوری از استقلال و احمد محمد و سلطان المنهالی از تیم الجزیره امارات کارت زرد نشان داد.

تیم فوتبال سپاهان دیگر نماینده کشورمان موفق شد با برتری پرگل حریف عربستانی خود را از پیش رو بردارد تا کم اثرترین پیروزی خود در این رقابت ها را کسب کرده باشند.

در این دیدار که از گروه D و با قضاوت یوئیچی نوشیمارا در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار شد، حسین پاپی(2)، هادی اصغری(51) و حمید عزیززاده(81) گل‌های زردپوشان اصفهانی را به ثمر رساندند تا شاگردان بیژن طاهری ضمن جبران شکست دور رفت برابر این تیم، وداع شیرینی با مسابقات فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا داشته باشند.

به نقل از مهر ، با نتایجی که در دیدارهای روز نخست از هفته ششم مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا رقم خورد، تیم‌های الاتحاد و الاتفاق عربستان، پوهانگ استیلرز کره جنوبی و کاشیما آنتلرز ژاپن به عنوان صدرنشین گروه خود به مرحله یک هشتم نهایی صعود کردند و می توانند در این مرحله میزبان باشند. تیم‌های سوون سامسونگ بلووینگز کره جنوبی، کاوازاکی فرونتال ژاپن، ام صلال قطر و بنیادکار ازبکستان نیز به عنوان تیم‌های دوم گروه‌های شان به جمع 16 تیم برتر مسابقات راه یافتند و در تک بازی مرحله یک هشتم نهایی میهمان خواهند بود.

در غرب آسیا تیم الاتحاد با برتری 7 برصفر مقابل ام صلال قطر صدرنشین گروه C شد و تیم بنیادکار ازبکستان با توقف در دیدار خانگی برابر الشباب امارات عنوان دوم گروه D را از آن خود کرد. این دو تیم در مرحله یک هشتم نهایی به ترتیب مقابل تیم‌های اول و دوم گروه B (پرسپولیس ایران یا الشباب عربستان) صف آرایی می کنند. نتیجه دیدار پرسپولیس - الشباب ترتیب رده بندی این گروه را مشخص خواهد کرد. شاگردان وینگادا می توانند با برتری در دیدار عصرچهارشنبه مقابل حریف عربستانی صدرنشین گروه خود شده و در دیدار آتی میزبان بنیاد کار ازبکستان باشند.

- نتایج دیدارهای روز سه شنبه مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:

استقلال - الجزیره

گروه C

* الجزیره امارات 2 - استقلال ایران 2

گل‌ها: عمران الجسمی (49) و رضا عبدالهادی (70) برای الجزیره امارات و علی علیزاده (79) و هادی شکوری (84) برای استقلال ایران

* الاتحاد عربستان 7 - ام صلال قطر صفر

گل‌ها: نایف حزازی (16، 25 و 52)، رناتو (8 و 85) ، صالح الصقری (56) و طلال مشعل (77)

جدول رده بندی:

1- الاتحاد عربستان 12 امتیاز، 2- ام صلال قطر 8 امتیاز، 3- الجزیره امارات 5 امتیاز، 4- استقلال ایران 4 امتیاز

گروه D

* سپاهان ایران 3 - الاتفاق عربستان صفر

گل‌ها: حسین پاپی(2)، هادی اصغری (51) و حمید عزیززاده(81)

* بنیادکار ازبکستان صفر - الشباب امارات صفر

جدول رده بندی:

1- الاتفاق عربستان 12 امتیاز، 2- بنیادکار ازبکستان 8 امتیاز، 3- سپاهان ایران 7 امتیاز، 4- الشباب امارات 7 امتیاز

گروه G

* سوون سامسونگ بلووینگز کره جنوبی 3 - آرمدفورس سنگاپور یک

گل‌ها: بائه جی یونگ (5)، سانگ ها لی (45) و سئو دونگ هیون (90- پنالتی) برای سامسونگ بلووینگز و الکساندر دوریچ (42) برای آرمدفورس

* شانگهای شنهوا چین یک - کاشمیاآنتلرز ژاپن یک

گل‌ها: مارک دانیل میلیگان (8) برای شانگهای شنهوا چین و  مارکوئینهوس (38) برای کاشمیاآنتلرز ژاپن

جدول رده بندی:

1- کاشیما آنتلرز ژاپن 13 امتیاز، 2- سوون سامسونگ بلووینگز کره جنوبی 12 امتیاز، 3- شانگهای شنهوا چین 8 امتیاز، 4- آرمدفورس سنگاپور یک امتیاز

لیگ قهرمانان آسیا

گروه H

* کاوازاکی فرونتال ژاپن صفر - پوهانگ استیلرز کره جنوبی 2

گل‌ها: جائه وون (71) و دنیلسون (72)

* سنترال کوئست مارینرز استرالیا صفر - تیانجین تدا چین یک

گل: مائو بیائو(65)

جدول رده بندی:

1- پوهانگ استیلرز کره جنوبی 12 امتیاز، 2- کاوازاکی فرونتال ژاپن 10 امتیاز، 3- تیانجین تدا چین 8 امتیاز، 4- سنترال کوئست مارینرز استرالیا  2 امتیاز

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری