تبیان، دستیار زندگی
رزش؛ دكتر مهرزاد حمیدی جانشین دكتر قراخانلو می‌شود انتخـابـات در سـازمـان ورزش حـرفـه‌یی مهم‌ترین انتخاب پس از تعیین رییس كمیته‌ی ملی المپیك كه طی شانزده روز گذشته انجام شد، در سازمان تربیت بدنی صورت می‌گیرد. با اعلام كناره‌گ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ادامـه دهنده‌ راه نظام جامع تربیت بدنی و ورزش؛

دكتر مهرزاد حمیدی جانشین دكتر قراخانلو می‌شود
انتخـابـات در سـازمـان ورزش حـرفـه‌یی


مهم‌ترین انتخاب پس از تعیین رییس كمیته‌ی ملی المپیك كه طی شانزده روز گذشته انجام شد، در سازمان تربیت بدنی صورت می‌گیرد.

با اعلام كناره‌گیری دكتر رضا قراخانلو از كلیه‌ی مسوولیت‌های خود در سازمان تربیت بدنی، تعیین فرد جایگزین وی در مركز ملی مدیریت توسعه‌ی ورزش و اجرای نظام جامع تربیت بدنی و ورزش از اهمیت بسزایی برخوردار است. بی‌شك ویژگی‌های فرد مورد نظر، مهم‌ترین مساله‌ای است كه در درجه‌ی اول به ذهن خطور می‌كند، با توجه به این كه هم اكنون در هر انتصاب و انتخابی ویژگی ورزشی بودن قبل از هر چیز دیگری برای ورزشی‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد. در ورزشی كه سالیان متمادی مدیران غیر ورزشی در آن صاحب قدرت بوده‌اند، تعیین یك فرد ورزشی در پستی حساس اندكی موجب آسودگی خاطر ورزشی‌ها خواهد شد.

اكنون دیدگاه رییس سازمان تربیت بدنی نسبت به انتخاب این گزینه جالب توجه است؛ با اضافه شدن پارامتر جوان‌گرایی به ویژگی‌های ورزشی بودن و داشتن تفكر برنامه‌ای، به نظر می‌رسد سازمان تربیت بدنی روی دكتر «مهرزاد حمیدی» مدیر كل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری كه دارای دكترای مدیریت ورزشی نیز هست، مثبت به نظر می‌رسد. وی كه در شورای مشورتی، شورای اجرایی و گروه كارشناسان خبره‌ی نظام جامع تربیت بدنی و ورزش با اجرا و تدوین این نظام در حال فعالیت بود اینك گزینه‌ی اول مهندس مهرعلیزاده به جای دكتر قراخانلو است.

اما معاون رییس جمهور و رییس سازمان تربیت بدنی در انتصاب‌های دیگر خود باید به فكر معاونت توسعه‌ی مدیریت و منابع سازمان تربیت بدنی، مراكز توسعه‌ی ورزش قهرمانی، همگانی و زنان نیز باشد.

بیش از این گفته شد، علی كفاشیان با قبول دو پست به فعالیت خود ادامه خواهد داد، اما هم اكنون تصمیم وی عوض شده و كلیه‌ی فعالیت‌های خود را در كمیته‌ی ملی المپیك متمركز خواهد كرد. به نظر می‌رسد مهندس مهرعلیزاده با یك جابجایی قصد جایگزین كردن مهندس قدمی در این حوزه را دارد. اما بخش معاونت توسعه‌ی مدیریت و منابع سازمان تربیت بدنی هنوز با گزینه‌ی مشخصی روبرو نیست.

احتمال می‌رود در ورزش همگانی نیز همچنان محمد علیپور به مدیریت مركز توسعه‌ی ورزش همگانی بپردازد و با توجه به كمتر شدن حجم فعالیت معاونت بانوان با حضور روسای انجمن‌های ورزشی در فدراسیون‌ها، دكتر زهرا احمدی پور نیز مسوول تشكیل مركز توسعه‌ی ورزش بانوان است.

اما در سازمان ورزش حرفه‌ای، با توجه به غیر دولتی بودن این نهاد و طبق تعریف نظام جامع تربیت بدنی و ورزش نوعی انتخابات برای تعیین رییس این حوزه با حضور مدیران عامل باشگاه‌های ورزشی برگزار خواهد شد، تا گزینه‌ی مورد نظر انتخاب شود.

با این توصیف سازمان تربیت بدنی دور جدید فعالیت‌های خود را تنها با یك گزینه‌ی جدید به نام «مهرزاد حمیدی» در ساختار خود آغاز خواهد كرد. در حالی كه تنها تغییر نام سازمان تربیت بدنی به سازمان ملی ورزش مساله‌ای است كه طی هفته‌های آتی با تشكیل شورای عالی ورزش و با حضور رییس جمهور در مورد تصویب آن بحث و تبادل نظر به عمل خواهد آمد.