تبیان، دستیار زندگی
رزش ایران حسن بابک مدیر تیم ملى کشتى فرنگى شد "حسن بابک " طى حکمى از سوى "محمدرضا طالقانى" رئیس فدراسیون کشتى، به عنوان مدیر تیم ملى کشتى فرنگى بزرگسالان ایران منصوب شد. محمدرضا طالقانى روز سه شنبه طى حکم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخباری از ورزش ایران


حسن بابک مدیر تیم ملى کشتى فرنگى شد

"حسن بابک " طى حکمى از سوى "محمدرضا طالقانى" رئیس فدراسیون کشتى، به عنوان مدیر تیم ملى کشتى فرنگى بزرگسالان ایران منصوب شد.

محمدرضا طالقانى روز سه شنبه طى حکمى با اشاره به سوابق و خدمات حسن بابک در کسوت قهرمانى و مربیگرى در تیم ملى کشتى فرنگى ایران ، وى را به منظور ساماندهى و حرکت قانونمند در آماده سازى و تشکیل تیم ملى ایران از روز۱۹ آبان ماه سال۸۳ تا پایان بازیهاى آسیایى سال۲۰۰۶ دوحه قطر به سمت مدیر تیم ملى کشتى فرنگى بزرگسالان ایران منصوب کرد.

در این حکم آمده است : امیدوارم با بهره گیرى از تجربیات سالهاى متمادى حضور و خدمت شایسته به کشتى ایران و با رعایت کامل مفاد شرح وظایف مدیر تیم ملى، در تشکیل ، ساماندهى و آماده سازى تیم ملى کشتى فرنگى بزرگسالان ایران موفق و موید باشید.

منشی پور قهرمان بوکس اتحادیه جهان

"مهیار منشی پور" بوکسور ایرانی تبار فرانسه دوشنبه شب در مسابقه اى،"تیودامونگ سیتیودونگ " بوکسور تایلندى را در راند ششم شکست داد و به حکم داور برنده اعلام شد و عنوان قهرمانى اتحادیه جهانى بوکس را در دسته فوق خروس وزن همچنان براى خود حفظ کرد.

به گزارش خبرگزارى فرانسه از پاریس ، این مبارزه در منطقه برسى شهر پاریس انجام شد و در حالیکه مسابقه دوازده راند داشت منشى پور حریف تایلندى را در راند ششم از پاى درآورد و به حکم داوران برنده معرفى شد.

منشى پور با این برد عنوان قهرمانى اتحادیه جهانى بوکس را دردسته فوق خروس وزن همچنان براى خود حفظ کرد.

این سومین بار بود که منشى پور به دفاع از مقام قهرمانی اش می پرداخت منشی پور۲۶ سال دارد و با این برد به بزرگترین موفقیت در حیات ورزشی اش نائل آمد . درطول حیات ورزشى این بوکسور جوان این بیست و ششمین پیروزى ثبت شده است که ۱۷ مورد آن قبل از پایان وقت قانونى مسابقه بدست امده است . این بوکسور۲ مساوى و۲ باخت هم در این کارنامه پرافتخار

دارد.

در این مبارزه ، بوکسور ایرانى از همان ابتداى راند اول مسابقه تا پایان مسابقه برترى کیفى بر حریف داشت و این اقتدار، تمرکز کامل حریف تایلندى را به طور کامل به هم زده و توان مقاومت در برابر بوکسور ایرانى را از او گرفته بود.سرانجام در راند ششم داور با توجه به کم کارى و از دست رفتن توان حریف تایلندى مبارزه با متوقف و منشى پور را برنده معرفى کرد.

منشى پور پیش از مسابقه اعلام کرده بود که اگر این مبارزه را نبرد، براى همیشه از صحنه مسابقات کنار خواهد رفت .

مهیار منشی پور از اهالى کرمان است و در واقعه مصیبت بار زلزله بم یک سازمان خیریه در پاریس دائر کرد و به جمع آورى کمکهاى مردمى براى یارى رسانى به زلزله زدگان بم پرداخت .

شطرنج قهرمانی رده های سنی جهان - یونان

موقعیت خوب صالح میرزایی و آتوسا پورکاشیان

صالح میرزایی و آتوسا پورکاشیان دردورششم مسابقات شطرنج رده های سنی جهان در یونان برحریفان خود پیروز شدند تاازموقعیت خوبی درجدول رقابتها برای کسب مدال برخوردارشوند.

صالح میرزایی دررده 10 سال پسران دردورشته بر حریف ارمنی خود پیروز شد تا با کسب 5 امتیازازشرایط خوبی درجدول رقابتها برخوردارشود.

صالح میرزایی دررده 10 سال پسران دردورشته برحریف ارمنی خود پیروزشد تا با کسب 5 امتیازازشرایط خوبی درجدول برخوردارشود. اودرحال حاضردررده هشتم قراردارد.

آتوسا پورکاشیان هم برحریف گرجی خود غلبه کرد تا با کسب 5/4 امتیازدررده هفتم قرارگیرد. بعد ازاین دوشادی پریدرازوضعیت بهتری نسبت به سایرنفرات کشورمان برخورداراست. پریدردراین دوربرحریفی ازسوییس پیروزشد تا با 4 امتیازدررده دوازدهم جدول قرارگیرد. صالح میرزایی دردورهفتم با" سارینات" ازهندوستان، آتوسا پورکاشیان با " چویسی " ازفرانسه وشادی پریدربا " جسی گیلبرت" ازانگلیس بازی دارند.گفتنی است: درسایردیدارهای دورششم امیرعظمتی، رستم به مردی، نیوشا افشار، هانیه خلجی وآیدا رادفربرحریفان خود پیروزشدند. امیرهمایون یارلو، پوریا درینی، آرش اکبری نیا وتارا رحیمی با رقبا مساوی کردند وسهراب رضی پور، همایون توفیقی، بهرنگ برزی گر، غزل حکیمی فرد ومیترا حجازی پورنتیجه را واگذار کردند.