تبیان، دستیار زندگی
، دراکثر خانواده هایی که در آنها نفاق و پراکندگی و ناسازگاری به وجود آمده ، چیزی نگذشته که سلسله دوستی و محبت در میان آنان گسسته و از هم پاشیده شده است و غالبا به مصائب اجتماعی گرفتار آمده اند .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

یک دستور اخلاقی

صله رحم

یکی از موضوعاتی که دین متعالی اسلام به آن توجه نموده وبسیار تاکید شده است و موجب شادابی و انبساط خاطر و نیز رزق و روزی و صفا و صمیمیت و مهر و محبت می گردد ، بازدید و احوالپرسی از بستگان و خویشان است که اصطلاحا "صله رحم " می گویند

آنگونه که در اسلام آمده ، ترک این موضوع اخلاقی و اجتماعی از محرمات عظیمه است و عدم توجه به آن موجب دلتنگی و پریشانی و کوتاهی عمر می گردد و انسان نیز به بلاهای دنیایی و عذاب اخروی گرفتار می شود.

تجربه نشان داده است ، در اکثر خانواده هایی که در آن ها نفاق و پراکندگی و ناسازگاری به وجود آمده ، چیزی نگذشته که سلسله دوستی و محبت در میان آنان گسسته و از هم پاشیده شده است و غالبا به مصائب اجتماعی گرفتار آمده اند.

پیامبراکرم (ص) می فرمایند: « ز شت ترین اعمال نزد خداوند سبــحان، بعد از شرک و بت پرستی، قطع رحم است و تاکید فرموده اگر بستگان شما ، شما را ترک کردند ، شما آنان را ترک نکنید.»

همچنین در این باره حضرت امام باقر(ع) فرموده است:

«صله ارحام خُلق را نیکو گرداند و گشاده رویی ایجاد می کند و روزی را وسعت می دهد و اجل را به تأخیر می اندازد و بلاها را دفع می کند و سبب انبساط روح می شود.

قسمتی از کتاب چگونه آرامش به دست آوریم /تألیف سید محمد صالحی کوشا


جهت خرید از فروشگاه اینترنتی تبیان کلیک کنید

تنظیم : صادقی