تبیان، دستیار زندگی
نویسنده قصه‌های مجید با بیان اینکه خانواده‌ها و مدارس نقش مهمی در علاقه‌مند شدن کودکان به کتاب دارند، گفت: از خانواده می‌خواهم فرزندانشان را به کتاب خواندن عادت دهند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هوشنگ مرادی

کرمانی کودکان را به خواندن کتاب عادت دهيم

هوشنگ مرادی کرمانی کودکان را به خواندن کتاب عادت دهیم

ویسنده قصه‌های مجید با بیان اینکه خانواده‌ها و مدارس نقش مهمی در علاقه‌مند شدن کودکان به کتاب دارند، گفت: از خانواده می‌خواهم فرزندانشان را به کتاب خواندن عادت دهند.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، هوشنگ مرادی کرمانی در گفت‌وگو با ستاد اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: کودکان باید از خواندن لذت ببرند و لازمه ایجاد اشتیاق اولیه در آنها ، شیرین و جذاب بودن کتاب‌های درسی است.

وی تصریح کرد: بخش عمده‌ای از وقت کودکان در مدارس و برای خواندن کتاب‌های درسی می‌گذرد. این کتاب‌ها می‌توانند شروعی برای مطالعه غیردرسی آنها باشد.

مرادی کرمانی با اشاره به نقش نویسندگان در ایجاد اشتیاق مطالعه میان کودکان گفت: نویسندگان باید داستان‌های لذت بخش برای کودکان خلق کنند و در دنیایی که رقبای کتاب، تلویزیون، اینترنت و بازی‌های رایانه‌ای هستند، با قدرت عمل کنند.

این نویسنده تاکید کرد: برخورد با تکنولوژی‌های جدید نیازمند هوشیاری خاص مسوولان فرهنگی است و قطعا تقویت کتاب در جامعه اطلاعاتی گامی در تثبیت عقاید و رفتارهای کودکان ما است.