تبیان، دستیار زندگی
تیم‌های راه آهن شهرری و ذوب آهن اصفهان عصر دوشنبه در ورزشگاه اکباتان تهران برگزار کننده دیدار رفت ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جنگ آهنی برای قهرمانی

ذوب آهن

تیم‌های راه آهن شهرری و ذوب آهن اصفهان عصر امروز در ورزشگاه اکباتان تهران برگزار کننده دیدار رفت فینال مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور هستند دیداری که نیمه اول ماراتن قهرمانی این رقابت‌هاست.

ذوب آهن فصلی درخشان را پشت سرمی گذارد. این تیم که قهرمانی در لیگ برتر را در آخرین لحظه از دست داد، حال در آستانه دستیابی به عنوان قهرمانی جام حذفی است. سبزپوشان اصفهان برای صعود به دیدار نهایی جام حذفی حریفانی چون صبای قم، فولادخوزستان، ابومسلم مشهد و شیرین فراز کرمانشاه را از پیش رو برداشتند. شاگردان ابراهیم زاده که هنوز طعم تلخ شکست برابر فولادخوزستان و از دست دادن قهرمانی لیگ برتر را از یاد نبرده‌اند، به برتری در دیدار نهایی جام حذفی به عنوان مجالی برای فراموشی این شکست تلخ می اندیشند.

 راه آهن

به نقل از مهر، کمتر علاقمند به فوتبالی صعود راه آهن به دیدار نهایی جام حذفی را پیش بینی می کرد اما این تیم از حذف تیمهای مطرحی چون سپاهان و پرسپولیس نهایت بهره را برد و با غلبه بر تیم‌های پاس همدان، تراکتورسازی تبریز، برق شیراز و پتروشیمی تبریز فینالیست جام حذفی شد. تیمی که فصل هشتم لیگ برتر را با داود مهابادی آغاز کرد، با محمود یاوری ادامه داد و با مهدی تارتار به اتمام رساند، برای نخستین بار حضور در دیدار نهایی جام حذفی را تجربه می کند.

تیم یازدهم جدول رده بندی لیگ برتر در مصاف با تیم نایب قهرمان این مسابقات، تنها امیدوار به بروز اتفاقات خاص جام حذفی است تا فصل 88 - 87 فوتبال ایران را با خاطراتی خوش به اتمام برساند.

استقلال پرافتخارترین تیم جام حذفی

تیم فوتبال استقلال با کسب پنج عنوان قهرمانی و 9 بار حضور در دیدار نهایی مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور، پرافتخارترین تیم ایرانی در این رقابت‌هاست. ذوب آهن که یکی از تیمهای حاضر در فینال بیست و دومین دوره مسابقات فوتبال جام حذفی است، بر خلاف راه آهن دوبار طی فصول 79 و 81 حضور در دیدار نهایی جام حذفی را تجربه کرده و حتی در فصل 81 به عنوان قهرمانی این مسابقات دست یافته است.

             جدول دیدار های نهایی جام حذفی

فصل

قهرمان

نایب قهرمان

55ملوان بندرانزلیاستقلال
56استقلالهما تهران
65ملوان بندرانزلیخیبر خرم آباد
66پرسپولیسملوان بندر انزلی
67شاهین اهوازملوان انزلی
69ملوان انزلیاستقلال
70پرسپولیسملوان انزلی
72سایپا تهرانجنوب اهواز
73بهمن تهرانتراکتور سازی
74استقلالبرق شیراز
75برق شیرازبهمن تهران
77پرسپولیساستقلال
78استقلالبهمن
79فجر سپاسیذوب آهن
80استقلالفجر سپاسی
81ذوب آهنفجر سپاسی
82سپاهاناستقلال
83صباباتریابومسلم
84سپاهانپرسپولیس
85سپاهانصباباتری
86استقلالپگاه گیلان

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری