تبیان، دستیار زندگی
تیم فوتبال بارسلونا شنبه شب با شکستی که رئال مادرید مقابل ویارئال متحمل شد برای نوزدهمین بار به ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بارسلونا قهرمان لالیگا شد

قهرمانی بارسلونا در جام حذفی

تیم فوتبال بارسلونا شنبه شب با شکستی که رئال مادرید مقابل ویارئال متحمل شد برای نوزدهمین بار به عنوان قهرمانی رقابت های لالیگا دست پیدا کرد.

هفته سی و ششم رقابت های لالیگا شنبه شب با سه دیدار آغاز شد که در مهم ترین دیدار، رئال مادرید در زمین ویارئال تن به شکست 3 بر 2 داد و موجبات قهرمانی بارسلونا، در فاصله سه هفته به پایان رقابت های فوتبال اسپانیا را فراهم آورد. این نوزدهمین قهرمانی بارسلونا در رقابت های لالیگا بود در حالی که رئال مادرید با کسب سی و یک عنوان قهرمانی، پرافتخارترین تیم فوتبال اسپانیاست.

بارسلونا چنانچه در سه بازی باقیمانده موفق شود پنج گل به ثمر برساند رکورد فصل 91-1990 رئال مادرید با 107 گل زده را خواهد شکست.

روبرت پیرس(17)، کانی (62) و کاپدویلا (90) گل های ویارئال را به ثمر رساندند و فن در فارت (47) و هیگواین (88) برای رئال مادرید گل زدند.

اوساسونا - سویا

اوساسونا با جواد نکونام و مسعود شجاعی با نتیجه تساوی بدون گل مقابل سویا متوقف شد و دیدار تیم های دپورتیوو لاکرونا با ختافه با نتیجه تساوی یک بر یک خاتمه یافت. ریکی (85) برای دپورتیوو گل زد و سولدادو تک گل ختافه را در دقیقه 46 به ثمر رساند.

همچنین در چهارشنبه شب گذشته دیدار پایانی رقابت‌های جام حذفی باشگاه‌های اسپانیا موسوم به كوپا دل ری، در ورزشگاه مستایا شهر والنسیا انجام شد در این دیدار شاگردان پپ گوآردیولا توانستند حریف خود را چهار بر یك شكست دهند.آبی اناری‌ها، در این دیدار درحالی كه ابتدا با گل توكرو (9) از حریف عقب افتاده بودند در ادامه با گل‌های توره، (31) مسی (54) كركیچ (58) و ژاوی (64) توانستند حریف خود را شكست داده و برای بیست و پنجمین بار قهرمان جام پادشاهی اسپانیا شوند.

گواردیولا

بارسلونا با قهرمانی در جام حذفی و لالیگا دو جام از سه جام ممکن را بالای سر برده است و حالا باید منتظر جدال بارسایی ها با شیاطین سرخ که آنها هم به تازگی قهرمان فوتبال جزیره شده اند باشیم.

رقابت های هفته سی و ششم با برگزاری دیدارهای زیر به پایان می رسد:

* اسپانیول - اتلتیک بیلبائو

* نومانسیا - رکرتیوو هوئلوا

* راسینگ سانتاندر - وایادولید

* رئال بتیس - آلمریا

* اسپورتینگ گیخون - مالاگا

* مایورکا - بارسلونا

* آتلتیکو مادرید - والنسیا

جدول رده بندی:

1- بارسلونا 86 امتیاز

2- رئال مادرید 78 امتیاز (یک بازی بیشتر)

3- سویا 64 امتیاز (یک بازی بیشتر)

4- والنسیا 59 امتیاز

--------------------------------

18- اسپورتینگ گیخون 34 امتیاز

19- رکرتیوو هوئلوا 33 امتیاز

20- نومانسیا 32 امتیاز

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری