تبیان، دستیار زندگی
یشه وجود داشته است یک خیابان در تهران به نام دایی می شود " پشت پرده های فوتبال در کشور همیشه وجود داشته است." دکتر محمد دادکان که دیروز به بم رفته بود در کرمان گفت:" البته پشت پرده های فوتبال در زمان کنونی بسی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دادکان: پشت پرده های فوتبال همیشه وجود داشته است

یک خیابان در تهران به نام دایی می شود



" پشت پرده های فوتبال در کشور همیشه وجود داشته است."

دکتر محمد دادکان که دیروز به بم رفته بود در کرمان گفت:" البته پشت پرده های فوتبال در زمان کنونی بسیار بیشتر از گذشته شده است."

وی ادامه داد: در 26 ماهی که از مدیریت فعلی فدراسیون فوتبال گذشته خیلی افراد به دلیل ضربه خوردن و از دست دادن جایگاه خود در ورزش کشور به سمت ایجاد مسائل حاشیه یی حرکت کرده اند. او با بیان این مطلب که فقط به همین حد از صحبت بسنده می کنم گفت: عوامل پشت پرده فوتبال حتی حاضرند فوتبال ملی کشورشان ضربه بخورد اما آنها جایگاهی برای خود به دست آورند.

رییس فدراسیون فوتبال همچنین رویکرد مردم به ورزش فوتبال ایران را خوب توصیف کرد و افزود: البته فراز و نشیب هایی در نگاه عمومی به این ورزش ایجاد شده است. وی اضافه کرد: ما قبل و بعد از مسابقات فوتبال جام ملتهای آسیا توانستیم مقبولیت عمومی را جلب کنیم اما این مقبولیت کافی نیست و برای ادامه این راه به تفکر جمعی نیاز داریم. دادکان همچنین رابطه خود با مطبوعات را خوب دانست، اما گفت: بخشی از نشریات را جزو مطبوعات نمی دانم. او افزود: بخش کوچکی از مطبوعات به ورزش کشور ضربه می زنند و اگر کسی در برابر آنان قرار نگیرد، همین موجودیت فعلی را هم از بین می برند. رییس فدراسیون فوتبال گفت: حرکاتی که دو یا سه نشریه قبل و بعد از برگزاری برخی مسابقات نسبت به مربیان، بازیکنان و فدراسیون فوتبال انجام داده اند قابل اغماض نیست.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا سازمان تربیت بدنی در کار فدراسیون فوتبال دخالت می کند، گفت: هیچ کس در امور این فدراسیون دخالت نداشته و دستوری نداده است.

دادکان در عین حال سازمان تربیت بدنی را متولی ورزش کشور خواند و تصریح کرد: این سازمان می تواند در حیطه وظایف خود عملکرد فدراسیونها را نقد و بررسی کند.

او در پاسخ به پرسش دیگری، بی توجهی فدراسیون فوتبال به لیگ دسته اول را رد کرد و گفت: این فدراسیون در صعود تیمهای شهرستانی به لیگ برتر هیچ نقشی ندارد و تیمها خود باید امتیاز لازم را برای صعود کسب کنند. دادکان اضافه کرد: البته نداشتن تیم در لیگ برتر از همه استانهای کشور به این معنا نیست که آن استانها در این ورزش هیچ قابلیتی ندارند.

وی در این باره به روند رو به افزایش حضور بازیکنان شهرستانی در تیم ملی فوتبال بزرگسالان اشاره کرد. او افزود: 70 درصد ترکیب فعلی تیم نوجوانان نیز از خارج از تهران است و تیم جوانان نیز در آخرین ترکیب خود فقط دو بازیکن تهرانی داشت.

رییس فدراسیون فوتبال ادامه داد: تا زمانی که مدارس فوتبال در استانها و تیم های پایه در درون باشگاهها تشکیل نشوند این ورزش جایگاه واقعی خود را نمی یابند. وی با اشاره به اینکه فدراسیون فوتبال به همه استانها با یک دید نگاه می کند افزود: این فدراسیون به همه باشگاههای کشور برای سرمایه گذاری در تیم های پایه و رده پایین سنی نامه داده است.

دادکان همچنین درباره کمک مالی فدراسیون فوتبال به هیأتهای استانی گفت: بودجه این فدراسیون یک میلیارد ریال است و امسال نیز این بودجه برای برگزاری یک تورنمنت هزینه شد. او در بخش دیگری از این گفت و گو علی دایی را اسطوره و فخر فوتبال ایران معرفی کرد و افزود: نباید اجازه داد به شخصیت این بازیکن خدشه یی وارد شود.

رییس فدراسیون فوتبال گفت: وقتی به خارج از کشور سفرمی کنیم درمی یابیم که علی دایی چه جایگاه و شرایط ویژه یی را در فوتبال ایران و جهان داراست. وی اعطای نشان شجاعت به علی دایی را اقدام ارزنده یی برای تجلیل از او دانست و ابراز امیدواری کرد: بر اساس قول مساعد شهردار تهران یکی از خیابانها یا اماکن این شهر با عنوان این بازیکن نامگذاری شود. وی همچنین مسؤولیت فدراسیون فوتبال برای صعود تیم ملی به جام جهانی 2006 را مضاعف خواند و گفت: باهم اندیشی و تفکر جمعی می توان مرحله بعد را پشت سر گذاشت و به عنوان یکی از چهار تیم اول به این جام صعود کرد. دادکان افزود: گرچه هیمشه برد تیم ملی به مربی و شکست آن به رییس فدراسیون تعلق می گیرد.