تبیان، دستیار زندگی
برخی افراد معتقد هستند كه فاصله‌ای بین نسل جوان و روحانیون ایجاد شده است، در این زمینه نباید تنها جوانان را مقصر بدانیم، بلكه در بعضی اوقات مشكلات از سوی دیگران نیز است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راهی برای نفوذ در جوانان

جوان

كاهش فاصله روحانیون و جوانان به علم انتقال دین نیاز دارد.

یك استاد دانشگاه با اشاره به اهمیت ارتباط جوانان و روحانیون،‌ گفت: برای جلوگیری از ایجاد فاصله بین روحانیون و جوانان باید به علم انتقال دین توجه بیشتری كنیم.

برخی افراد معتقد هستند كه فاصله‌ای بین نسل جوان و روحانیون ایجاد شده است، در این زمینه نباید تنها جوانان را مقصر بدانیم، بلكه در بعضی اوقات مشكلات از سوی دیگران نیز است.

جوانان همیشه آمادگی لازم را برای پیروی از دستورات دینی داشته‌اند اما باید بتوانیم دین را به گونه‌ای جذاب برای جوانان جلوه و به زبان زیبا برایشان صحبت كنیم.

این استاد دانشگاه در رابطه با نو‌آوری برخی روحانیون برای ارتباط با جوانان، تأكید كرد: بعضی از روحانیون با توجه به ارتباط زیادی كه با جوانان دارند به محورهای فكری آنها نزدیك شدند به همین خاطر سعی كردند به گونه‌ای در سخنرانی‌ها صحبت كنند تا برای این قشر از جامعه جذاب و تأثیر‌گذار باشد.

جوان

وحیدی با اشاره به این‌كه در بعضی مواقع شاهد فاصله گرفتن جوانان از روحانیون هستیم‌، گفت: این به دلیل آن است كه زبان نسل جوان را نمی‌دانیم؛ البته این انتقاد حتی نسبت به بعضی از والدین نیز مطرح است كه نتوانستند با فرزندانشان ارتباط برقرار كنند.

وی با اشاره به پیشرفت سریع تكنولوژی در دنیا گفت: با توجه به گسترش تكنولوژی‌‌های جدید و سرگرمی در دنیا این مشكل وجود دارد و بعضی از جوانان از خانواده‌ها و شخصیت‌های مذهبی دینی نیز فاصله گرفته‌اند و ما شاهد آسیب هایی در جامعه هستیم که برایمان غیر قابل قبول است .

باید در ابتدا تمام موضوعات مورد علاقه جوانان را شناسایی كرده و سپس مورد ارزیابی قرار دهیم، زمانی كه جوانان اطلاعات روحانیون و خانواده‌هایشان را در موضوعات مختلفی مانند ورزش ، هنر، علم به مراتب جلوتر از خودشان مشاهده می‌كنند ، بهتر به صحبت‌های آنها عمل می‌كنند.

علم دین را داریم اما باید به علم انتقال دین توجه بیشتری کرد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع روحانیون در كرمانشاه پیرامون آشنایی و استفاده از روش‌های پیچیده انتقال فكر، گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه بیانگر اهمیت فن انتقال افكار است.

وی ضمن ابراز تأسف از این‌كه برنامه‌های آموزشی لازم برای ارتباط با جوانان و جذب آنها وجود ندارد ، تأكید كرد: باید حركت‌هایی از سوی روحانیون و كارشناسان مذهبی كه به مراتب قوی‌تر از نیاز جامعه نیز باشد ، صورت گیرد.

جوانان ما برای دینداری بسیار مستعد هستند آن هم به پشتوانه ی تربیت و فرهنی که از پیشینیان به ما رسیده است اما زندگی در دنیای امروز ، رشد روز افزون تکنولوژی ،جاذبه های رنگین دنیای غرب،و شاید فراموش کردن نسل جدبد ،باعث شده در بعضی مواقع ما شاهد جوانانی باشیم که با نسل گذشته ی خود بسیار متفاوت و نسبت به فرهنگ ایرانی-اسلامی ،نامانوس بوده و مشکلاتی را برای خود و جامعه ایجاد می کنند.

وقتی یک روحانی بزرگ مثل امام می تواند دل های هزاران جوان را عاشق خود و آرمان های خود کند پس می شود جوانان را به سمت دین و ارزش های دینی جذب کرد...

منبع :فارس - با تغییر

تنظیم برای تبیان : داوودی

مقالات مرتبط :

با جوانان آن کن، که آن به

مهارت های جوانی در کلام رهبری

بحران انسان معاصر

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.