تبیان، دستیار زندگی
ایسنا: دومین مراسم یادبود محمدعلی جمالزاده همزمان با هفتمین سالگروز درگذشت وی صبح دیروز در تالار كمال دانشكده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد. در این مراسم علی افخمی  رئیس دانشكده ادبیات دانشگاه تهران در سخنانی، با اشا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مراسم یادبود پدر داستان نویسی كوتاه ایران



ایسنا: دومین مراسم یادبود محمدعلی جمالزاده همزمان با هفتمین سالگروز درگذشت وی صبح دیروز در تالار كمال دانشكده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد.

در این مراسم علی افخمی  رئیس دانشكده ادبیات دانشگاه تهران در سخنانی، با اشاره به اهمیت و نقش جمال زاده در داستان نویسی ایرانی گفت: جمال زاده در حقیقت آیینه احوال جامعه ایرانی است كه در غرب بازتاب دارد و هیچگاه فرهنگ خویش را فراموش نكرده است.

در ادامه محمد شكرچی زاده عضو منتخب هیأت امنای آثار جمال زاده نیز در سخنانی با اشاره به فعالیتهای هیأت امنا اظهار داشت: در سال ۱۳۵۵ مرحوم جمالزاده حق انتشار مجموعه آثارش را برای یك نوبت به دانشگاه تهران داد و بقیه را هم صرف امور خیریه و وقف كرد.

محمدابراهیم باستانی پاریزی استاد تاریخ دانشگاه تهران دیگر سخنران برنامه بود كه به ذكر خاطرات خود از جمال زاده پرداخت. وی افزود: جمال زاده اصرار داشت كه درآمد فروش آثارش برای مستمندان و فقرا صرف شود. علی دهباشی سردبیر مجله بخارا هم در پایان به پرسش های حاضران درباره برخی مسائل مربوط به محمدعلی جمالزاده پاسخ داد. در بخش پایانی برنامه شركت كنندگان با حضور در كتابخانه مركزی دانشگاه تهران از تالار مطالعات ایران شناسی این كتابخانه كه با نام جمالزاده گشایش یافت و نیز تندیس جمالزاده پرده برداری كردند.