تبیان، دستیار زندگی
با تعامل صورت گرفته میان موسسه خانه كتاب و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، بانک اطلاعات تازه‌های نشر در دسترس اعضای کتابخانه‌ها قرار می‌گیرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بانک اطلاعات تازه‌های نشر در اختیار کتابخانه‌ها قرار می‌گیرد
بانک اطلاعات تازه‌های نشر در اختیار کتابخانه‌ها قرار می‌گیرد

با تعامل صورت گرفته میان موسسه خانه كتاب و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، بانک اطلاعات تازه‌های نشر در دسترس اعضای کتابخانه‌ها قرار مي‌گيرد.

علی شجاعی صائین، به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: با استفاده از بانك اطلاعات تازه‌هاي نشر، اعضا و مراجعان کتابخانه‌ها از جديدترین کتاب‌های منتشر شده کشور در اسرع وقت آگاه می‌شوند. به عبارت دیگر، تمام کتابخانه‌های کشور می‌توانند از طریق بانک اطلاعات خانه کتاب، با ناشران،  کتاب‌های تازه و پدیدآورندگان آن‌ها آشنا شوند.

مدیر عامل موسسه خانه کتاب، در پاسخ به این پرسش خبرنگار ايبنا که آیا برای اهدای کتاب‌های ارسالی به این موسسه به کتابخانه‌ها برنامه دارید؟ گفت: تعداد محدودی کتاب در دسترس این موسسه است که برای داوری جشنواره‌هایی چون پروین اعتصامی و جایزه جلال مورد استفاده قرار می گیرد. آماده‌ایم که این آثار را پس از داوری در اختیار کتابخانه‌ها و مراکز علمی و دانشگاهی قرار دهیم.

وی در عین حال گفت: این گونه آثار معمولا تا 5/1 سال در چرخه داوری خانه کتاب می‌مانند و به عنوان تازه‌های نشر، بیش از اعضای کتابخانه‌ها برای مراکز دانشگاهی و انجمن‌های تخصصی کارآیی دارند.