تبیان، دستیار زندگی
تیم های فوتبال راه آهن شهر ری و ذوب آهن اصفهان با برتری مقابل حریفان خود به دیدار نهایی مسابقات ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فینال تمام آهنی در جام حذفی

صبا - ذوب آهن

تیم های فوتبال راه آهن شهرری و ذوب آهن اصفهان  با برتری مقابل حریفان خود به دیدار نهایی مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاههای کشور راه یافتند.

در یکی از دیدارهای مرحله نیمه نهایی مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور از ساعت 17 عصر پنج شنبه در ورزشگاه اکباتان تهران تیم راه آهن شهرری به مصاف پاس همدان رفت و موفق شد با برتری یک برصفر مقابل این تیم برای نخستین بار در تاریخ فعالیت خود به دیدار نهایی جام حذفی راه یابد.

تیم فوتبال راه آهن

تک گل تیم فوتبال راه آهن شهرری را در این بازی مجتبی زارعی در دقیقه 34 به ثمر رساند و موجبات صعود تیمش به دیدار نهایی مسابقات جام حذفی را فراهم آورد.

قضاوت دیدار راه آهن شهرری - پاس همدان را محسن ترکی برعهده داشت. او در این بازی به امین ترکاشوند، مجتبی زارعی، مجید نورمحمدی و محسن میرابی از تیم راه آهن کارت زرد نشان داد.

در دیگر دیدار از مرحله نیمه نهایی مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور دو تیم صبای قم و ذوب آهن اصفهان در ورزشگاه یادگار امام (ره) قم به مصاف هم رفته اند که در پایان این تیم فوتبال ذوب آهن بود که موفق شد در ضربات پنالتی جواز حضور در فینال جام حذفی را دریافت کند.

در این بازی ابتدا تیم صبای قم با گل دقیقه 6 فریدون فضلی از میهمان خود پیش افتاد اما با گلزنی محمد صلصالی در دقیقه 12 کار به تساوی کشیده شد. این بازی جذاب و پربرخورد در ادامه با حملات تیم صبا و بازی منطقی تیم ذوب آهن دنبال شد که نتیجه‌ای برای آنها در برنداشت.

تلاش تیم‌های صبای قم و ذوب آهن اصفهان در وقت معمول مسابقه با نتیجه تساوی یک بریک به اتمام رسید و کار دو تیم در دو وقت اضافه 15 دقیقه‌ای دنبال شد. در وقت‌های اضافه نیز گلی از خط دروازه‌ها نگذشت و ضربات پنالتی دومین تیم صعود کننده به دیدار نهایی جام حذفی را مشخص کرد.

صبا - ذوب آهن

در ضربات پنالتی تیم ذوب آهن با نتیجه 5 بر 4 پیروز شد و به دیدار نهایی مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌های کشور راه یافت. ستاره این بازی در ضیافت پنالتی‌ها عیسی اندوی بود که ضربات پنالتی اول و ششم تیم صبای قم را مهار کرد و تیمش را به دیدار نهایی رساند. در ضربات پنالتی برای تیم صبای قم شیث رضایی، مهدی خیری، مرتضی کاشی و عادل کلاه کج گلزنی کردند اما محمد نوری و محمد همرنگ در مصاف با عیسی اندوی، دروازه بان نیجریه ای تیم ذوب آهن ناکام ماندند.

برای تیم ذوب آهن نیز در ضربات پنالتی محمد منصوری، دوس سانتوس، ایگور کاسترو، محمد صلصالی و محمد محمد پور موفق به گشودن دروازه صبای قم شدند اما قاسم حدادی فر نتوانست تور دروازه تولیا را به لرزه درآورد.

این نتیجه در حالی رقم خورد که تیم صبای قم در دقیقه 63 یک ضربه پنالتی را توسط محمد نوری از دست داده بود.

قضاوت دیدار صبای قم - ذوب آهن اصفهان برعهده سعید مظفری زاده بود. او در این بازی به شیث رضایی، محمد نوری، عادل کلاه کج و مهدی خیری از تیم صبای قم و مصطفی صالحی نژاد و ایگور کاسترو از تیم ذوب آهن کارت زرد نشان داد. همچنین حمید فرزانه، مدافع تیم صبای قم در دقیقه 106 با دریافت کارت قرمز از زمین مسابقه اخراج شد.

اول خرداد معرفی قهرمان جام حذفی

براساس تصمیم جدید فدراسیون فوتبال دیدار رفت دو تیم فوتبال راه آهن و ذوب آهن اصفهان روز 28 اردیبهشت در ورزشگاه اکباتان تهران برگزار خواهد شد و دیدار برگشت برای معرفی تیم قهرمان روز اول خردادماه در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار می شود.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری