تبیان، دستیار زندگی
ناراحت نیستم، دست من کوتاه است علی کریمی بهترین بازیکن سال 2004 آسیا علیرغم همه شایستگی هایش باز هم قربانی دستهای پشت پرده AFC شد و در جای سومین بازیکن برتر قاره کهن قرار گرفت." قصی منیر" عراقی عنوان بهترین بازیکن...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کریمی: بهترین بازیکن آسیا را سیاسی انتخاب کردند!ناراحت نیستم، دست من کوتاه است



علی کریمی بهترین بازیکن سال 2004 آسیا علیرغم همه شایستگی هایش باز هم قربانی دستهای پشت پرده AFC شد و در جای سومین بازیکن برتر قاره کهن قرار گرفت." قصی منیر" عراقی عنوان بهترین بازیکن آسیا انتخاب شد و" ناکامورا" ژاپنی در جایگاه دوم قرار گرفت. دیروز با کریمی صحبت کردیم. او در راه تهران بود:

علی آقا تولدت مبارک!

ممنون!

خبر بد را شنیدی!

چه خبری؟

اینکه بهترین بازیکن آسیا نشدی یک عراقی این عنوان را کسب کرد!

نمی دانستم!

برایت مهم نیست؟

بالاخره دست من از همه جا کوتاه است. دیگران تصمیم گرفتند و من باید به این تصمیم AFC احترام بگذارم.

خیلی خونسرد برخورد می کنی!

من باید تمرین و تلاشم را بیشتر کنم تا بتوانم سال آینده عنوان بهترین بازیکن آسیا را کسب کنم.

یعنی فکر می کنی این انتخابات سالم بوده است؟

همیشه در این انتخابات دسته بندی هایی وجود دارد. مطمئن باشید AFC سیاسی این تصمیم را گرفته است. همیشه جوری تصمیم می گیرند که حق به حق دار نمی رسد!

پس قبول داری حق تو بوده که عنوان بهترین بازیکن را کسب کنی؟

سهمیه هایی همیشه وجود دارد که بهترین ها با معیارهای دیگری انتخاب می شوند. من در زمین فوتبال تلاش کردم و بهترین بودم اما آنهایی که انتخاب شدند بیرون از زمین و پشت صحنه درخشش داشتند و تلاش کردند. گویا تلاش آنها مؤثرتر واقع شده است.

حرف آخر؟

به بازیکن عراقی این موفقیت را تبریک می گویم. از مردم خوب کشورم هم می خواهم که ناراحت نشوند و منتظر باشند تا روزی که بالاخره حق را به حقدار بدهند!