تبیان، دستیار زندگی
برخورد اخلاقی در لیگ برتر فوتبال تنها مختص مربیان نبوده و احتمال محرومیت یا محدودیت برای بازیکنان ..........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سایه محرومیت بر فوتبال ایران

فوتبال

برخورد اخلاقی در لیگ برتر فوتبال تنها مختص به مربیان نبوده و احتمال محرومیت یا محدودیت برای بازیكنان و مدیران باشگاه‌ها نیز وجود دارد.

پس از اعلام خبر ممنوع الفعالیت شدن 6 مربی در فوتبال ایران، حدس و گمان‌های مختلفی درباره‌ی دلایل این موضوع و پیگیری پرونده آنها توسط نهادهای امنیتی مطرح شد اما، آنچه مشخص است این یك تصمیم درون سازمانی بوده كه پس از بررسی پرونده‌های اخلاقی و انضباطی این مربیان و در راستای منشور اخلاقی كه از سال گذشته در فدراسیون فوتبال تعریف گردیده، اتخاذ شده است.

طبق اعلام مهدی تاج نایب رئیس فدراسیون فوتبال، قرار است به شدت با این مربیان متخلف برخورد شده و محرومیت‌های یك یا چند ساله و حتی احتمال محرومیت مادام العمر انتظار آنها را می‌كشد.

سایه محرومیت بر فوتبال ایران

البته این محرومیت تنها شامل حال مربیان نخواهد بود و بازیكنان فوتبال نیز در این ساختار مورد بررسی قرار می‌گیرند و در صورت كسب امتیازهای منفی بیش از اندازه دیگر اجازه بستن قرارداد با تیم‌های لیگ برتری را نخواهد داشت.

شنیده می‌شود پرونده برخی از مدیران باشگاه‌ها نیز مورد بررسی قرار گرفته كه تاكنون سه مدیر به دلیل تخلفات خود در خطر محرومیت قرار گرفته و به احتمال زیاد در كنار محرومیت 6 مربی، آنها نیز با محرومیت‌هایی رو به رو ‌شوند.

به نقل از ایسنا، اسامی این مربیان و مدیران تنها پس از بررسی دقیق و اثبات حتمی تخلفات‌شان اعلام می‌شود و فدراسیون فوتبال تاكنون هیچ نامی را در این زمینه منتشر نكرده است.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری