تبیان، دستیار زندگی
فیلمبرداری فیلم‌های سینمایی «آل»، «شب واقعه» ، «زندگی با چشمان بسته»، «راه آبی ابریشم»، «خانواده ارنست»، «گل بارون»، «غریبه‌ای در شهر»، «روز داوری»، «سن پترزبورگ» و «باغ قرمز» ادامه دارد. این روزها در بهار 88 ، فیلم‌برداری فیلم‌های «آل» به كارگردانی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از سینمای ایران چه خبر ؟

از سینمای ایران چه خبر ؟

گزارشی از فیلم‌های جلوی دوربین سینمای ایران صدرعاملی، افخمی، بزرگ‌نیا و...

فیلمبرداری فیلم‌های سینمایی «آل»، «شب واقعه» ، «زندگی با چشمان بسته»، «راه آبی ابریشم»، «خانواده ارنست»، «گل بارون»، «غریبه‌ای در شهر»، «روز داوری»، «سن پترزبورگ» و «باغ قرمز» ادامه دارد.

این روزها در بهار 88 ، فیلم‌برداری فیلم‌های «آل» به كارگردانی بهرام بهرامیان، به عنوان نخستین محصول سال 1388 سینمای ایران است كه فیلمبرداریش از روز 14 فروردین ماه در ایروان پایتخت ارمنستان آغاز شده و تا 23 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

این فیلم كه توسط علی معلم تهیه می‌شود با بازی مصطفی زمانی‌، آنا نعمتی‌، همایون ارشادی‌، هنگامه حمیدزاده‌، كیتوش آرزویان‌، سونیا كاتوزیان‌، لیزاعزیزیان‌، نارنیه خاچاتوریان‌، سورن كانجومیان‌، اِتِری وسكانیان درباره مهندس جوانی است كه از طرف هیات مدیره شركت محل كارش‌، همراه زن باردار خود عازم یك ماموریت كاری به ارمنستان می‌شود و به تدریج زندگی آفتابی این زوج‌، جای خود را به روزهای تیره می‌دهد.

«شب واقعه» شهرام اسدی هم فیلمبرداریش تا 26 اردیبهشت در آبادان ادامه دارد و بعد آن نیز یك هفته در تهران ادامه پیدا می‌كند.

فیلمبرداری این فیلم با بازی حمید فرخ نژاد ، لادن مستوفی، باران كوثری، حبیب دهقان نسب، آتش تقی‌پور، آرا اصلانیان و گروهی از هنرمندان خوزستانی كه در موسسه فرهنگی هنری «شاهد» تولید می‌شود، از 22 دی ماه سال گذشته در آبادان آغاز شده است.

رسول صدرعاملی كارگردان سینمای ایران هم این روزها جدیدترین ساخته‌ی سینمایی‌اش «زندگی با چشمان بسته» را در تهران مقابل دوربین دارد كه فیلمبرداری تا اواخر اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

این فیلم در ادامه فیلم‌های قبلی این كارگردان با بازی ترانه علیدوستی، حامد بهداد، فرهاد آئیش، پریوش نظریه، فرهاد قائمیان، پولاد كیمیایی و عاطفه رضوی، الهام پاوه‌نژاد، اندیشه فولادوند، آناهیتا افشار، علی مردانی، گلاره شهبازیان، مهدی اسلام‌پور داستان یك دختر و پسر جوان و ارتباط آن‌ها با والدینشان است.

فیلم «راه آبی ابریشم» با بازی داریوش ارجمند، رضا كیانیان، بهرام رادان، مهدی میامی، پیام دهكردی، سعید داخ، محسن حسینی، پگاه آهنگرانی و عزت‌الله انتظامی كه یكی از پروژه های فاخر سینمای ایران محسوب

می‌شود كه فیلمبرداریش در شهرک سینمایی در تهران به پایان رسیده و ادامه صحنه‌ها در تایلند و چین گرفته خواهد شد كه هنوز زمان دقیق سفر به خارج از کشور برای ادامه کار مشخص نشده است.

این فیلم داستان یك ناخدای ایرانی است كه تصمیم می‌گیرد، برای نخستین‌بار مال‌التجاره‌ی با ارزشی را با عبور از میانه‌ی اقیانوس هند به چین برساند و در این سفر كه از خلیج فارس آغاز می‌شود، اتفاق‌های مختلفی برای آن‌ها می‌افتد.

از دیگر فیلم هایی كه فیلمبرداریش ادامه دارد «خانواده ارنست» به كارگردانی «محسن دامادی» است كه از نیمه گذشته است.

از سینمای ایران چه خبر ؟

«خانواده ارنست» با بازی لاله اسكندری، امین زندگانی، مرضیه خوش‌تراش، مهدی طهرانی ، جهانبخش سلطانی و جمشید مشایخی درباره ماریا دختری انگلیسی است كه با كامران از تهران به اصفهان می‌روند تا مهمان خانواده ارنست در یكصد و پنجاه سال قبل باشند و ...

فیلمبرداری «روز داوری» به كارگردانی عباس رافعی در دمشق خاتمه یافته و تا بیست روز دیگر در بلندی‌های جولان ادامه دارد.

بهروز افخمی هم كه از 15 اسفند‌ماه مشغول ساخت «سن پترزبورگ» است تا پایان اردیبهشت فیلمبرداری آن را به پایان خواهد رساند.

این فیلم كمدی كه درباره رفاقت، بلوف و عشق است در آن محسن تنابنده، پیمان قاسم خانی، الناز شاكردوست، بهاره رهنما، اندیشه فولادوند، ماه‌چهره خلیلی، كیانوش گرامی، سروش صحت، سیامك انصاری، امید روحانی، سیدابراهیم بحر‌العلومی، آرش تاج، بابك برزویه، اردشیر كاظمی، یوسف قربانی، علی اصغر طبسی و امین حیایی به ایفای نقش می پردازند.

فیلم سینمایی «گل بارون» اولین ساخته سینمایی شاهین باباپور كه از 4 اردیبهشت در تهران كلید خورده و فیلمبرداریش ادامه دارد.

رضا شفیعی‌جم، مجید صالحی، مهران غفوریان، شهره لرستانی، بهنوش بختیاری، مهران رجبی، ساعد هدایتی، محمد شیری، كیانوش گرامی، مریم سلطانی، شهرناز شهبازی و اسدالله یكتا بازیگران این فیلم كمدی هستند.

جهانگیر جهانگیری هم از 12 اردیبهشت فیلم سینمایی«غریبه‌ای در شهر» به کارگردانی جهانگیر جهانگیری را در اصفهان کلید زده در همان شهر فیلمبرداری ادامه دارد.

از سینمای ایران چه خبر ؟

رضا شفیعی‌جم، حدیث فولادوند، شاهرخ استخری و رزیتا حفیظ بازیگران این فیلم هستند.

فیلمبرداری «باغ قرمز» اولین ساخته بلند امیر سمواتی كه چند روزی است در تهران آغاز شده با حضور شقایق فراهانی و فریدالدین در رستورانی در خیابان آفریقا ادامه دارد.

امین تارخ، لیلا اوتادی، مرتضی ضرابی، رامین راستاد و نیكی نصیریان دیگر بازیگران این فیلم هستند كه مقابل دوربین خواهد رفت.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: روابط انسانی میان داوود و مهناز از جنوبی‌ترین نقطه شهر و روابط انسانی دكتر و همسرش از شمالی‌ترین نقطه شهر، جبر و اختیار میان روابط انسانی و حوادث، داستانی در دنیای امروز بوجود می‌آورد.

فیلمبرداری«عصر روز دهم» به كارگردانی مجتبی راعی هم كه از از 15 دی آغاز شده بود به پایان رسید.

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی