تبیان، دستیار زندگی
نقاشی «طبیعت بی جان و باسمه ژاپنی» اثر پل گوگن از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران در نمایشگاه بزرگ پاییزی موزه هنرهای مدرن لوئیزیانای دانمارك در كنار آثار دیگر هنرمندان سرشناس به تماشا درآمده است. به گزارش روابط عمومی موزه ه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نمایش تابلوی گوگن از ایران در دانمارك



نقاشی «طبیعت بی جان و باسمه ژاپنی» اثر پل گوگن از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران در نمایشگاه بزرگ پاییزی موزه هنرهای مدرن لوئیزیانای دانمارك در كنار آثار دیگر هنرمندان سرشناس به تماشا درآمده است.

به گزارش روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، در نمایشگاه «گل در تصویر» آثاری از یك مضمون كلاسیك در صدو پنجاه سال هنر مدرن ، با تأكید بر نقشمایه های گل ، به تماشا درآمده است .

این نمایشگاه كوشیده است تلاش هنرمندان معاصر را در به كارگیری موضوع گل به عنوان زمینه ای برای خلق آثار خود بازنمایاند. در این نمایشگاه حدود ۱۰۰ اثر از بزرگترین هنرمندان قرن بیستم جهان شامل آثار نقاشی، مجسمه، عكس، چیدمان و ویدیو به نمایش گذاشته شده است.

در نمایشگاه «گل در تصویر» آثاری از ونسان ونگوگ، كلودمونه، پل گوگن، هانری ماتیس، پابلو پیكاسو، امیل نولده، جورجیا اوكیف، پل سزان، جیمز انسور، ماكس ارنست، دیوید هاكنی، ایوكلاین، جف كونز، فرنان لژه، ادوارد مانه، سای تومبلی و اندی وارهول در كنار آثار هنرمندان جوانی چون پیپلوتی ریست، مارك كوین، بیتریز میلهاز و نوبویوشی آراكی به نمایش درآمده است.

نقاشی «طبیعت بی جان و باسمه ژاپنی» اثر گوگن به سال ۱۸۸۹ با تكنیك رنگ روغن روی بوم در ابعاد ۹۲در۷۳ سانتیمتر خلق شده است. این اثر تا ۲۷ دی ماه سال جاری در موزه هنرهای مدرن لوئیزیانای دانمارك به نمایش درخواهد آمد و پس از آن همراه با دیگر آثار نمایشگاه «گل در تصویر» سوم خرداد ماه ۸۴ در بنیاد بیلر بازل سوئیس به تماشا درمی آید.