تبیان، دستیار زندگی
از راز یک بانک تا راز آفرینش!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

از راز یک بانک تا راز آفرینش!

در تاریخ 30/1/88 مطلبی با عنوان "راز جاذبه یک بانک دولتی "د ربخش جامعه و سیاست تقدیم شما کاربران گرامی گردید.این مطلب با استقبال خوب شما کاربرات مواجه شد.اما در ذیل مطلب نظرات گوناگونی درج گردیده است که برخی از مهم ترین نظرات به شرح زیر می باشد:

از راز یک بانک تا راز آفرینش!

1-من CD راز را دیدم به نظر من به این بدی که شما گفتید نیست و منافاتی با دین ما نداره چرا که من از این روش برای دانشگاه قبول شدنم استفاده کردم و جواب هم داد هم از خدا میخواستم هم سعیم را می کردم و هم خودم را قبول شده در ذهنم می اوردم و نتیجه هم گرفتم الحمدلله . و در CD راز هم چیزی غیر از این گفته نشده بود .

2- سلام

من  این مستند رو دیدم

حتی به طوری نقد بررسی اون رو دیدم

هر دو از تلوزیون پخش شده

نمی دونم دیگه چی بگم

3- فیلم جالبیه

واقعا ادم رو به خودش مبهوت میکنه

به نظر من منظورش رو میشه با ثابت قدم بودن انسان در کارهاش یکی دونست

میگه به انجام کارتون فقط فکر کنید و هی نگید که نمیشه ، نمیتونم و ...

به نظرم حرفهاش جالبه

4- به نام خدا

من واقعاً قانون جاذبه را قبول دارم

ای آدم(انسان) تمامی اشیاء را به خاطر تو آفریدم ولی تو را به خاطر خودم آفریدم

اگر به محتوای نظرات فوق توجه کنید،به سادگی در می یابید همه نظرات در این نکته با یکدیگر وحدت و اشتراک نظر دارندکه در عالم رازی هست  ما با توجه وتمرکز بر لین راز  بسوی خواسته ها ونیلز های خود نزدیک شئه ایم  ویا به آن دست یافته ایم.سخن ما نیز در این نوشتار بر این موضوع متمرکز است که آیا حقیقتا در کیهان وجهان آفرینش رازی هست؟آیا این راز قابل درک است؟آیا می توان به راز دست یافت واز آن بهره جست؟

برای پاسخ به این سوالات یعنی راز آفرینش و کوبیدن در مسجد، آش و سمنوی نذری،سفره‌ی حضرت رقیه (ع) و حضرت عباس(ع) و ... باید به اصولی چند دقت کرد؛

از راز یک بانک تا راز آفرینش!

1- فضای گفتمان شما چیست. یعنی شما در چه شرایط فکری-فرهنگی به دنبال پاسخ می گردید ؟ چون اکثر کاربران در فضای گفتمان دینی به دنبال راز آفرینش می گردند، جهانی را تصور می کنند که از  سرتصادف و بدون هدف آفریده نشده است.

2- این جهان آفرینش را یک مجموعه هدفمند، واحد و یک پارچه می انگارند.

3- در تمامی ادیان الهی از حضرت آدم(ع)، حضرت نوح(ع)، حضرت ابراهیم(ع)، حضرت موسی(ع)، حضرت عیسی(ع) و حضرت محمد(ع) انسان محور کائنات معرفی شده است. به تعبیر حدیث قدسی ؛ یا آدم خلقت الاشیاء لإجلک و خلقتک لاجلی

ترجمه : ای آدم(انسان) تمامی اشیاء را به خاطر تو آفریدم ولی تو را به خاطر خودم آفریدم

یگانه راز هستی که قابل دستیابی و همراهی با آن هستیم در یک کلمه خلاصه شده است : «توحید»

پس راز آفرینش در همسویی انسان و تمام جهان با آفریدگار خویش است. تمام موجودات راز مندانه راز گویان حضرت حق هستند؛ سبح لله ما فی السموات ولارض و هوالعزیز الحکیم (سوره حدید، آیه1)، (سوره حشر، آیه1)، (سوره صف، آیه1)

ترجمه : تمامی موجودات، چه در زمین و چه در آسمان ها همگی تسبیح گوی خدایند و اوست عزیز حکیم.

4-تمام موجودات که همراهی با راز هستی را می سرایند با اراده و شعور و آگاهی این کهر را انجام میدهند.

- ثُمَّ اسْتَوَى إِلَى السَّمَاء وَهِیَ دُخَانٌ فَقَالَ لَهَا وَلِلْأَرْضِ اِئْتِیَا طَوْعًا أَوْ كَرْهًا قَالَتَا أَتَیْنَا طَائِعِینَ (سوره فصلت، آیه11)

- ترجمه : سپس آهنگ [آفرینش] آسمان كرد و آن بخارى بود پس به آن و به زمین فرمود خواه یا ناخواه بیایید آن دو گفتند فرمان‏پذیر آمدیم

- یسبح الرعد بحمده (سوره رعد،آیه 13)

- ترجمه : رعد آسمانی تسبیح گوی آسمانی

وچه زیبا سروده است شاعر گرانمایه:

تسبیح گوی او نه بنی آدم اند وبس                                                                    هر بلبلی که نغمه بر شاخسار کرد

در روز قیامت تمامی اعضاء و جوارح انسان  سنگ و درخت، برگ و جانداران شهادت به سود و یا به ضرر انسان می دهند. پس درمیابیم تمامی موجودات جهان دارای شعور و دانایی هستندو همگی خدا شناس هستند.

یگانه راز هستی که قابل دستیابی و همراهی با آن هستیم در یک حکم خلاصه شده است : «توحید» همه موجودات موحد و خداشناس هستند. آنگاه که در مسیر خداگام برداران در واقع خودت را با گردونه هستی همساز و همراه کرده ای.

از راز یک بانک تا راز آفرینش!

و به فرموده حضرت علی(ع) : در کارها بر خدا توکل کنید و اقدام کنید، آنگاه دستهای پنهان خدا را که به یاری شما می‌آید خواهید دید.

از او بخواه تا تمام دنیا را برای تو بخواهد.

آری راز هستی در باور خداشناسی است و تنها از او خواستن است.

از او بخواه تا تمام دنیا را برای تو بخواهد.

نوشته : ابوذر رضا سلطانی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.