تبیان، دستیار زندگی
این نوشته نگاهی است به تفسیر کبیر المیزان فی تفسیر المیزا در بیان سوره ی مبارک احزاب و نیز تلاشی است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایستاده در باد

ایستاده در باد

کتاب ایستاده در باد (نگاهی به تفسیر سوره المیزان) مجموعه درسهایی است که در حلقه مطالعات فلسفه و اندیشه اسلامی توسط سید محمد روحانی ایراد شده است. جهت خرید و مطالعه این کتاب سودمند از فروشگاه اینترنتی تبیان اقدام نمایید.

این نوشته نگاهی است به تفسیر کبیر المیزان فی تفسیر المیزا در بیان سوره ی مبارک احزاب و نیز تلاشی است برای آوردن قرآن به صحنه های زندگی فکری روزگار کنونی.

این کتاب را نباید تفسیر قرآن دانست؛ چرا که مؤلف، خود را هرگز در مقامی نمی بیند که بتواند به عنوان یک مفسر قرآن سخن بگوید ولی کوشیده است تا با تکیه بر معتبرترین تفاسیر قرآن، نگرش دینی را در متن مسائل فکری جامعه ما وارد نماید. این تلاش در حقیقت، تمرینی است در جهت اندیشیدن پیرامون مسائل فلسفی و سیاسی روزگار اما بر پایه ی آموزنده های عمیق فلسفی و تعالیم اصیل قرآنی. پیش در آمد این کتاب، به تفصیل در خصوص انگیزه ها و دغدغه های نوسنده پرداخته است.

ساختار این کتاب همانند تفســـیر شـــریف المیزان تنظیم شده است، یعنی آیات سوره ی احزاب به بخشهایی تقســـیم و درباره ی هر بخش جداگانه مطالبی ارائه شده و در عین حال بنابه ضرورت، به بحثهای گوناگون تاریخی، فلسفی، سیاسی و غیره نیز پرداخته شده است.

ساختار این کتاب همانند تفسیر شریف المیزان تنظیم شده است، یعنی آیات سوره ی احزاب به بخشهایی تقسیم و درباره ی هر بخش جداگانه مطالبی ارائه شده و در عین حال بنا به ضرورت، به بحثهای گوناگون تاریخی، فلسفی، سیاسی و غیره نیز پرداخته شده است.

ایستاده در باد

جهت خرید کتاب ایستاده در باد کلیک نمایید.

تنظیم برای تبیان: پایدار


جهت خرید کتب اسلامی کلیک نمایید.

جهت خرید کتب حکمت و عرفان کلیک نمایید.

جهت خرید کتب دفاع مقدس کلیک نمایید.

جهت خرید کتب تاریخی کلیک نمایید.

جهت خرید اشتراک کتاب کلیک نمایید.

جهت خرید نرم افزارهای چندرسانه ای کلیک نمایید.

جهت خرید نرم افزارهای تبیان کلیک نمایید.