تبیان، دستیار زندگی
شیطان زمانی فرصت حیله پیدا می کند که حق و باطل درهم آمیخته و حق،ظاهری باطل نماید و مورد طعنه دشمنان شود...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خط های ذهن مرا اشغال نکن!

اشغال

کتاب سایه های خورشید کتابی است نوشته رحیم شیخ زاده که به بررسی علمی و دینی پدیده شیطان و نقش او در زندگی انسان پرداخته است. خرید آنرا از فروشگاه اینترنتی تبیان به شما عزیزان توصیه می کنیم.

ادامه مطلب از مباحث شیطان در نهج البلاغه(1)...

مباحث شیطان در نهج البلاغه(2)

- شیطان زمانی فرصت حیله پیدا می کند که حق و باطل درهم آمیخته و حق،ظاهری باطل نماید و مورد طعنه دشمنان شود. این هم به دنبال بدعت های ضد قرآن و دین پیش می آید.

- شیطان زمانی که آرزوهای دراز پدیدار شود، گناه زیبا جلوه کند و زمان توبه را طولانی گرداند تا مرگ فرا رسد و فرصت از دست برود به نتیجه مطلوب خود می رسد.

- امام به خوارج فرمود: شما بدترین مردم هستید و آلت دست شیطان و موجب گمراهی این و آن و فرمود دو دسته به خاطر من تباه شوند: آنها که در دوستی من افراط کنند و به راه غیر حق بردند و نیز آنانکه کینه مرا نگه داشته و به راه کج بردند. راه من وسط و تعادل است.

شیطــان زمانی که آرزوهای دراز پدیدار شود، گناه زیبــــا جلوه کند و زمان توبه را طولانی گرداند تا مرگ فرا رسد و فرصت از دست برود بنتیجه مطلوب خود میرسد.

- از تفرقه بپرهیزید که موجب فساد است، زیرا آن که از جمع مسلمانان به کنار برود، طعمه و بهره شیطان است؛ مثل گوسفندی که اگر از گله دور ماند، نصیب گرگ بیابان است.

- در روزگاری که خوبی کم شود و بدی روی آورد و آسان شود، طعمه شیطان در تباه کردن مردم بیشتر شود. در چنین روزگاری، ساز و برگ شیطان قوی تر است و فریب او گسترده تر شود و شکار او در دسترس. وقتی فقرا زیاد و ثروتمندان در کفران و بدون بخشش، مردان نیک و جوانمردان و پارسایان کم حقند.

- بدانید که شیطان راههای خود را برای شما هموار می کند تا در پی او بروید و گمراه شوید.

- کسانی که به درخواست شیطان پاسخ مساعد داده و دنبال او م یروند که دنیا هدف آنهاست و برای کسب حرام مسابقه دارند و با کردار خود سوی دوزخ می رفته و به ندای خداوند پشت کردند.

با ستایش خداوند و یاری جستن از دین او، می توان شیطــان را از خود دور کرد و فریب او را نخورد، زیرا در حکومت شیطان گمراهی، نادانی پرخاش و ســـتمکاری، حرام خواری و خواری خردمندان سلطه دارد.

- با ستایش خداوند و یاری جستن از دین او، می توان شیطان را از خود دور کرد و فریب او را نخورد، زیرا در حکومت شیطان گمراهی، نادانی پرخاش و ستمکاری، حرام خواری و خواری خردمندان سلطه دارد.

- دشمنی با مردم و حرام خواری، دام های شیطان هستند.

جهت خرید کتاب سایه های خورشید کلیک نمایید.

محصولات پیشنهادی: 1- سی دی شیطان شناسی

2- سی دی جن شناسی

تنظیم برای تبیان: پایدار


جهت خرید کتب اسلامی کلیک نمایید.

جهت خرید کتب حکمت و عرفان کلیک نمایید.

جهت خرید اشتراک کتاب کلیک نمایید.

جهت خرید اشتراک اینترنت تبیان کلیک نمایید.

جهت خرید نرم افزارهای چندرسانه ای کلیک نمایید.

جهت خرید نرم افزارهای تبیان کلیک نمایید.