تبیان، دستیار زندگی
نال سوپر لیگ باشگاههای آسیا دیروز از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا چهار داور ایرانی برای قضاوت در دیدار رفت سوپر لیگ باشگاههای آسیا انتخاب شدند. مسعود مرادی بهترین داور آسیا در سال 2003 به عنوان داور این دیدار انتخاب شد. در این ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

4 داور ایرانی در ریاض

مسعود مرادی؛ داور فینال سوپر لیگ باشگاههای آسیا



دیروز از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا چهار داور ایرانی برای قضاوت در دیدار رفت سوپر لیگ باشگاههای آسیا انتخاب شدند. مسعود مرادی بهترین داور آسیا در سال 2003 به عنوان داور این دیدار انتخاب شد. در این بازی حساس علی خسروی و رسول فروغی به عنوان کمک و فرج الله یثربی به عنوان داور چهارم مرادی را یاری خواهند کرد. این دیدار در تاریخ 24 نوامبر(16 آذرماه) برگزار می شود. البته حضور مرادی در فینال سوپر لیگ باشگاههای آسیا که میان دو تیم الاتحاد عربستان و سئونگ نام کره جنوبی برگزار می شود زیاد هم دور از انتظار نیست چرا که مرادی در سال جاری میلادی به عنوان بهترین داور قاره کهن برگزیده شد و گمان می رفت کنفدراسیون فوتبال آسیا در بازی فینال جام ملتهای آسیا از مرادی به عنوان داور وسط استفاده کند اما حضور تیم ملی کشورمان در جمع چهار تیم پایانی این مسابقات باعث شد مرادی به درستی از فهرست داوران کاندیدا برای بازی فینال خارج شود. هر چند حضور مرادی و سه داور ایرانی برای قضاوت در دیدار فینال سوپرلیگ باشگاههای آسیا اتفاق خوشایندی برای داوری فوتبال ماست اما انتظار داریم داوران ما با پیشرفت روز افزون پا را فراتر از قاره آسیا گذاشته و در رقابتهای خارج از قاره کهن نیز حضور پیدا کنند. حضور در جام جهانی می تواند گام بعدی مرادی باشد. مرادی داور باتجربه ای است که می تواند بیش از این نیز پیشرفت کند.


مرادی: این به نفع جامعه داوری است

امیدوارم نماینده خوبی باشم!

قضاوت در فینال سوپر لیگ باشگاههای آسیا، این افتخار جدید مسعود مرادی داور خوب کشورمان است که در سال جاری میلادی عنوان بهترین داور آسیا را کسب کرد. مرادی باید روز ششم آذرماه در ریاض به همراه خسروی، فروغی و یثربی دیدار دو تیم الاتحاد عربستان و سئونگنام کره جنوبی را قضاوت کند، اما آیا این آخرین نقطه آرزوهای مرادی جوان است؟

بالاخره خبرهای خوب زود می رسد!

ممنون! من اعتقاد دارم داوران ایرانی هر چقدر بیشتر در مجامع بین المللی حاضر باشند به نفع داوری ایران است. من هم به عنوان یک داور ایرانی از اینکه 4 داور ایرانی در فینال سوپر لیگ باشگاههای آسیا حضور دارند خوشحال هستم.

یعنی این امکان وجود دارد که بازهم داوران ایرانی در دنیا افتخارآفرین شوند؟

بله صدردصد. ما باید سعی کنیم نمایندگان خوبی برای ایران باشیم تا این روند رو به رشد ادامه پیدا کند.

البته این ما را راضی نمی کند!

چه چیزی؟

قضاوت در فینال سوپر لیگ باشگاههای آسیا!

این حرف شما کاملاً تعبیر قشنگی ازهمان افکار جامعه است. من از شما متشکرم و مطمئن باشید چنین افکاری انگیزه ما داوران را زیادتر می کند.

و پایان آرزوهای مرادی؟

من همه تلاشم را می کنم که رو به جلو حرکت کنم. من فقط همین را می خواهم و به چیز دیگری فکر نمی کنم.