تبیان، دستیار زندگی
تیم فوتبال پرسپولیس، تنها تیم ایرانی حاضر در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا این فرصت را خواهد ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسیر احتمالی پرسپولیس درآسیا

پرسپولیس - الشارجه

تیم فوتبال پرسپولیس، تنها تیم ایرانی حاضر در مرحله یک هشتم نهایی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا این فرصت را خواهد داشت تا با برتری مقابل الشباب عربستان در هفته ششم از مرحله گروهی این مسابقات به عنوان تیم صدرنشین گروه خود به جمع 16 تیم برتر رقابت‌ها راه یابد.

در حال حاضر صعود تیم پرسپولیس به مرحله یک هشتم نهایی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا حتمی است و این تیم حتی اگر در دیدار آخر مقابل الشباب عربستان تن به شکست دهد یا به نتیجه مساوی دست یابد به عنوان تیم دوم گروه B به جمع 16 تیم برتر رقابت‌ها صعود می کند.

اما برای صعود پرسپولیس دو حالت را می توان در نظر گرفت، اینکه به عنوان صدرنشین گروه B راهی مرحله یک هشتم نهایی شود یا اینکه به عنوان تیم دوم این گروه در جمع 16 تیم برتر حضور یابد.

پرسپولیس در آسیا

اگر پرسپولیس در دیدار 30 اردیبهشت مقابل الشباب عربستان با هر نتیجه‌ای پیروز شود، صدرنشین گروه B خواهد شد. در این صورت سرخپوشان در دیدار شماره 4 مرحله یک هشتم نهایی روز چهارشنبه 6 خردادماه در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم دوم گروه D خواهند رفت.

با توجه به نتایجی که تا به این جای مسابقات لیگ قهرمان رقم خورده است به احتمال فراوان بنیادکار ازبکستان عنوان تیم دوم گروه D را از آن خود خواهد کرد. این تیم در حال حاضر یک امتیاز بیشتر از الشباب امارات دارد و در دیدار پایانی از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در خانه به دیدار نماینده امارات می رود. با این شرایط می توان شانس زیادی را برای صعود نماینده ازبکستان به مرحله دوم مسابقات متصور شد.

پرسپولیس در صورت برتری در دیدار شماره 4 مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در جمع هشت تیم برتر مسابقات به مصاف برنده دیدار شماره 3 مرحله یک هشتم خواهد رفت. در مرحله یک هشتم نهایی به احتمال فراوان دو تیم پاختاکور ازبکستان و ام صلال قطر برگزار کننده دیدار شماره 3 خواهند بود که برنده این مسابقه را می توان حریف احتمالی سرخپوشان در مرحله یک چهارم نهایی دانست.

تلاش پرسپولیس برای حضور در 8 تیم برتز آسیا

اما اگر پرسپولیس در دیدار 30 اردیبهشت مقابل الشباب تن به شکست داده و یا متوقف شود به عنوان تیم دوم گروه B راهی مرحله یک هشتم نهایی خواهد شد. در آن شرایط شاگردان نلو وینگادا می بایست در روز 6 خردادماه در بازی شماره 2 این مرحله به مصاف یکی از دو تیم الاتحاد عربستان یا ام صلال قطر بروند. با شرایطی که بر گروه C مسابقات لیگ قهرمانان حاکم است، می توان الاتحاد را صدرنشین احتمالی این گروه دانست که در مرحله یک هشتم نهایی انتظار تیم دوم گروه B را خواهد کشید.

به نقل از مهر،  برنده دیدار شماره 2 مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات به مصاف تیم پیروز دیدار شماره یک خواهد رفت که به احتمال فراوان یکی از دو تیم الاتفاق و الهلال عربستان خواهند بود.

آنچه مسلم است پرسپولیس در هر صورت پس از صعود به مرحله یک هشتم نهایی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا کار دشواری برای راهیابی به مراحل بالاتر پیش رو دارد. تقابل با تیم‌های قدرتمندی از ازبکستان و عربستان توانی به مراتب بیشتر از آنچه سرخپوشان در دیدارهای اخیر صرف کردند، می طلبد.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری