تبیان، دستیار زندگی
مدیر مسوول انتشارات شوكا از نذر 800 نسخه از كتاب «گفتار وارونه» در نخستین روزهای نمایشگاه كتاب تهران خبر داد و گفت: 1200 نسخه دیگر از این كتاب در روزهای پایانی نمایشگاه به صورت نذری و رایگان به بازدیدكنندگان ارایه خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توسط نشر شوكا صورت مي‌گيرد

اهداي 2 هزار كتاب نذري در نمايشگاه كتاب

توسط نشر شوكا صورت می‌گیرد اهدای 2 هزار كتاب نذری در نمایشگاه كتاب

مدير مسوول انتشارات شوكا از نذر 800 نسخه از كتاب «گفتار وارونه» در نخستين روزهاي نمايشگاه كتاب تهران خبر داد و گفت: 1200 نسخه ديگر از اين كتاب در روزهاي پاياني نمايشگاه به صورت نذري و رايگان به بازديدكنندگان ارايه خواهد شد.

شهاب شهرزاد در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: ناشران دولتي با توجه به برخوردار بودن از تسهيلات ويژه مي‌توانند در امر نذر كتاب، موفق‌تر از ناشران خصوصي عمل كنند.

وي هديه كتاب را راهي براي ترويج كتابخواني در كشور دانست و گفت: هديه كتاب به كساني كه حتي علاقه‌اي‌ به مطالعه ندارند نيز مي‌تواند آنها را به كتابخواني ترغيب كند زيرا در دسترس بودن كتاب، عاملي براي برانگيختن اشتياق مطالعه در افراد است.

مدير مسوول انتشارات شوكا با اشاره به استقبال خوب بازديدكنندگان از غرفه اين انتشارات گفت: با توجه به مختلف بودن موضوعات آثار منتشر شده در انتشارات شوكا، استقبال بازديدكنندگان ابتدا از رمان‌ و كتاب‌هاي روان‌شناسي و سپس از آثار مذهبي بوده است.

وي افزود: دليل استقبال از كتاب‌هاي ديني اين انتشارات، نگاه كاربردي به موضوعات ديني و تشويق به استفاده از باورهاي ديني در زندگي روزمره است.

شهرزاد نقش رسانه‌هاي جمعي نظير صدا و سيما را در ارتقاي سليقه مخاطب در مطالعه، اساسي دانست و گفت: با توجه به مخاطبان انبوه اين رسانه، معرفي نويسنده‌هاي معتبر و آثار فاخر در زمينه‌هاي گوناگون سبب از رونق افتادن كتاب‌سازي‌ها و آثار بازاري و در عوض گرايش مخاطبان به آثار پرمحتوا مي‌شود.

مسوول انتشارات شوكا با اشاره به شلوغي نمايشگاه در روزهاي آخر هفته گفت: بديهي است كه شلوغي نمايشگاه در اين روزها سبب رونق بيشتر فروش مي‌شود اما بين شلوغي نمايشگاه با فروش كتاب‌ها تناسب زيادي وجود ندارد.

وي افزود: بايد توجه داشت كه حتي اگر بازديدكنندگان، كتابي از نمايشگاه خريداري نكنند، قدم زدن آنان در راهروهايي كه بوي كتاب مي‌دهند، سبب علاقه آنان به اين محصول فرهنگي خواهد شد.

بيست و دومين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران تا 26 ارديبهشت ماه با حضور ناشران داخلي و خارجي در مصلاي امام خميني(ره) برپاست.