تبیان، دستیار زندگی
مشاور رئیس‌جمهور در امور هنری گفت: در پی درخواست آقای حاتمی‌كیا و تماس‌های آقای ساداتیان برای اكران «به رنگ ارغوان» فیلم را دیدم و طی گزارشی به حضور آقای احمدی‌نژاد گفتم منعی برای اكران نمی‌بینم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دستور رئیس‌جمهور برای رفع مشكل به‌رنگ ارغوان
احمدی نژاد

مشاور رئیس‌جمهور در امور هنری گفت: در پی درخواست آقای حاتمی‌كیا و تماس‌های آقای ساداتیان برای اكران «به رنگ ارغوان» فیلم را دیدم و طی گزارشی به حضور آقای احمدی‌نژاد گفتم منعی برای اكران نمی‌بینم. آقای رئیس‌جمهور نیز فرمان رفع مشكل فیلم ابراهیم حاتمی‌كیا را داده است.

به گزارش فارس، در پی انتشار نامه سرگشاده‌ تهیه‌كننده فیلم «به رنگ ارغوان» به «محمود احمدی‌نژاد» ، مشاور رئیس‌جمهور در امور هنری در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی هیئت اسلامی هنرمندان، گفت: در پی درخواست آقای حاتمی‌كیا و تماس‌های آقای ساداتیان برای اكران «به رنگ ارغوان» فیلم را دیدم و خوشبختانه فیلم خوبی است.

البته فیلم ضعف‌هایی دارد و از باب رفاقت موارد ذكر شد، اما قرار نیست ما ضعف‌ها را بپوشانیم و این برعهده مسئولیت كارگردان و تهیه‌كننده می‌باشد. به هر حال من طی گزارشی به حضور آقای احمدی‌نژاد گفتم منعی برای اكران نمی‌بینم. آقای رئیس‌جمهور نیز گفتند پس چرا تا به حال اكران نشده است، گفتم بعضی‌ها مخالف اكران آن هستند، مثلاً آقای یونسی وزیر اطلاعات دوره اصلاحات همچنان مخالف اكران فیلم است.

شخصیت و جایگاه فرهنگی آقای حاتمی‌كیا به عنوان فیلمساز انقلاب و دفاع مقدس آنقدر ارزش دارد كه مسئولیت اكران فیلم را به عهده‌ی خودش بگذاریم و مجوز آن توسط وزارت ارشاد صادر شود

ویدر ادامه افزود : دكتر احمدی‌نژاد تأكید كردند پس تلاش كنید نظر مسئولین امر در وزارت اطلاعات نیز اخذ شود، در حال مذاكره و برگزاری جلسه‌ای با وزارت اطلاعات در روزهای آینده بودیم كه این نامه‌ی سرگشاده منتشر شد.

مشاور هنری رئیس‌جمهور افزود : تعجب می‌كنم كه چطور پس از آنكه تهیه‌كنندة این فیلم می‌بیند كه ممكن است عن قریب مشكل اكران فیلم حل شود، دست به این اقدام می‌زند، این شیوه به سیاسی‌‌كاری‌هایی از نوع «فشار از پایین، چانه‌زنی از بالا» بیشتر شباهت دارد.

ویدر عین حال گفت : شخصیت و جایگاه فرهنگی آقای حاتمی‌كیا به عنوان فیلمساز انقلاب و دفاع مقدس آنقدر ارزش دارد كه مسئولیت اكران فیلم را به عهده‌ی خودش بگذاریم و مجوز آن توسط وزارت ارشاد صادر شود.

جمال ساداتیان دو روز پیش در نامه‌ سرگشاده به رئیس‌جمهور از وی درخواست كرد در آستانه‌ انتخابات دستور اكران به رنگ ارغوان را صادر نماید.

برای دیدن اخبار و اطلاعات و تحلیل های انتخاباتی دیگر کاندیداها اینجا کلیک کنید.

تنظیم برای تبیان: عطالله باباپور