تبیان، دستیار زندگی
"بکن باوئر" : "ونگر" پیشنهاد مربیگرى در تیم ملى آلمان را رد کرد "فرانتس بکن باوئر" رییس کمیته برگزارى مسابقات جام جهانى۲۰۰۶ روز دوشنبه اظهار داشت : بعد از کناره گیرى &qu...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخباری از فوتبال اروپا


"بکن باوئر" : "ونگر" پیشنهاد مربیگرى در تیم ملى آلمان را رد کرد

"فرانتس بکن باوئر" رییس کمیته برگزارى مسابقات جام جهانى۲۰۰۶ روز دوشنبه اظهار داشت : بعد از کناره گیرى "رودى فولر" از سمت سرمربیگرى تیم ملى فوتبال آلمان ، "آرسن ونگر" پیشنهاد مربیگرى در این تیم را رد کرد.

به گزارش سایت گل، بکن باوئر افزود : بعد از رفتن فولر، من بلافاصله با ونگر وارد مذاکره شدم چون دوستى صمیمانه اى بین ما وجود دارد اما او پاسخ منفى داد.

به گفته وى ونگر پاسخ داده است : با اینکه مربیگرى در تیم ملى آلمان افتخار بزرگى است اما من در آرسنال راضى هستم .

مسوولان فدراسیون فوتبال آلمان بعد از شنیدن پاسخ منفى از سوى اوتمار هیتزفلد و اتو رهاگل، با "یورگن کلینزمن " وارد مذاکره شده و سکان هدایت تیم ژرمن ها را علیرغم مخالفت هاى بسیار به وى سپردند.

کلینزمن بعد از تصدى این پست تغییرات بسیارى بوجود آورد از جمله با برگزارى اردوى تیم ملى آلمان در کمپ تعیین شده در شهر لورکوزن مخالفت کرده و بازوبند کاپیتانى را از اولیورکان گرفت .

وى در این مدت دو تساوى مقابل اتریش و برزیل و یک پیروزى۲ بر صفر در دیدار دوستانه مقابل ایران بدست آورده است .

العین خواستار به خدمت گرفتن " شنول گونش " شد

تیم فوتبال "العین " امارات عربى متحده خواهان به خدمت گرفتن " شنول گونش " مربى سابق تیم ملى فوتبال ترکیه است .

به نوشته شماره سه شنبه روزنامه "آکشام " پیشنهاد تیم العین در این زمینه به گونش ارائه شده و وى هفته جارى براى مذاکره با مسئولان این تیم به دوبى عزیمت خواهد کرد.

به نوشته آکشام ، پیشنهاد مسئولان تیم العین به گونش شامل یک الى۵ / ۱ میلیون دلار دستمزد براى یک فصل، تقبل تمامى هزینه هاى گونش و خانواده وى اعم از هزینه مسکن ، تحصیل، بلیت نامحدود رفت و برگشت به ترکیه براى وى و خانواده اش است .

به نوشته آکشام ، مسئولان العین گفته اند در صورت قهرمانى این تیم در مسابقات لیگ قهرمانى امارات و مسابقات جام باشگاههاى آسیا، به گونش ۳۰۰ هزار دلار دیگر نیز پرداخت خواهند کرد. آکشام نوشت : "مسئولان تیم العین اوایل تابستان گذشته نیز یشنهاد

مشابهى به گونش ارائه کرده بودند. ولى وى با عنوان این که به همراه خانواده خود در تعطیلات به سر مىبرد، از مذاکره امتناع کرده بود." العین در هفته هاى گذشته به دوره مربیگرى "آلن پررین " سرمربى فرانسوى این تیم خاتمه داده است .

در دوران مربیگرى شنول گونش ، تیم ملى ترکیه موفق به کسب مقام سومى در مسابقات جام جهانى۲۰۰۲ در ژاپن - کره جنوبى شد.

گونش سال گذشته به دلیل اختلاف نظر با مسئولان وقت فدراسیون فوتبال ترکیه مجبور به کناره گیرى از مربیگرى تیم ملى شد.

"کلینزمن " : فوتبال جام کنفدراسیون ها محل مناسبى براى آمادگى تیم آلمان است

"یورگن کلینزمن " سرمربى تیم ملى فوتبال آلمان پیرامون جام کنفدراسیون هاکه سال آینده (۲۰۰۵) در چند شهر آلمان برگزار شود گفت : ما این مسابقات رامحلى مناسب براى امادگى خود براى شرکت در رقابت هاى فوتبال جام جهانى۲۰۰۶میدانیم .

کلینزمن روز سه شنبه در گفت و گو با صفحه اینترنتى مجله اشپیگل، از هم گروه شدن تیم آلمان با تیم هاى استرالیا، آرژانتین و تونس در رقابت هاى فوق ابراز رضایت کرد و افزود : تیم آرژانتین نسبت به دیگر تیم هاى حاضر در این گروه قدرتمندتر است .

وى گفت : استرالیا نیز از یک تیم بسیار قوى برخوردار است که اکثربازیکنان آن در اروپا بازى مىکنند.

کلینزمن پیرامون اینکه آیا قصد ندارد دیدار دوستانه آلمان با آرژانتین در فوریه سال آتى در دوسلدروف را به تعویق بیندازد؟ اظهار داشت : این یک افتخار براى تیم آلمان است که در یک سال دو بار با تیم آرژانتین دیدار داشته باشد.

مربى تیم آلمان افزود : ما از انجام هر دو بازى با آرژانتین خوشحال هستیم و تماشاگران نیز خرسند خواهند بود که ما با این تیم دوبار دیدار میکنیم .

کلینزمن با بیان اینکه جام جهانى فوتبال۲۰۰۶ هدف بزرگ همه در آلمان است گفت : من مطمئن هستم که ما با بهترین تیم خود در مسابقات جام کنفدراسیون ها شرکت خواهیم کرد.

کلینزمن افزود : جام کنفدراسیون ها از یک جایگاه بسیار باارزش براى تدارک جام جهانى برخوردار است و یک آزمایش نهائى براى تیم ملى فوتبال آلمان خواهد بود.

مربى تیم آلمان گفت : ما در تابستان سال آینده شاهد میزان رشد و ترقى تیم ملى آلمان خواهیم بود.

رقابت هاى فوتبال جام کنفدراسیون ها قرار است از۱۵ تا۲۹ ژوئن سال آینده در شهرهاى فرانکفورت ، هانوفر، لایپزیگ ، نورنبرگ و کلن در آلمان برگزار شود.

حدود۷۰۰ هزار بلیت به ارزش هر بلیت ۱۷ تا۹۹ یورو براى این مسابقات درنظر گرفته شده است .

در نخستین دوره این مسابقات که در سال۱۹۹۷ میلادى در عربستان برگزار شد تیم برزیل، در پیکارهاى۱۹۹۹ ، مکزیک میزبان مسابقات ، در رقابت هاى سال۲۰۰۱ در کره جنوبى و ژاپن ، تیم فرانسه و در پیکارهاى سال۲۰۰۳ که در فرانسه برگزار شد ، تیم میزبان عناوین قهرمانى را به خود اختصاص دادند.

"کاسیاس " : آینده من در رئال مادرید است

"ایکر کاسیاس " دروازه بان تیم فوتبال رئال مادرید گفت : ۱۵ سال است که در این تیم فعالیت دارم و آینده خود را در همین تیم میبینم .

روزنامه آب ث اسپانیا امروز سه شنبه گزارش کرد : "کاسیاس " این مطلب رادر واکنش به شایعات و اخبار مختلف مبنى بر تلاش باشگاه هاى مهم اروپا براى خرید وى اعلام کرد.

براساس این گزارش ، در حالى که امروزه "کاسیاس " دروازه بان ثابت تیم رئال مادرید است ، باشگاه هاى بزرگ اروپایى همانند منچستر یونایتد ، لیورپول و اینترمیلان وضعیت وى را زیر نظر دارند.

این روزنامه به نقل از مطبوعات انگلیس نوشت که باشگاه منچستر یونایتد تصمیم دارد بزودى پیشنهاد خریدى را به مقامات رئال مادرید و بازیکن مزبور ارایه دهد.

بنا بر این گزارش ، قرارداد "کاسیاس " با رئال مادرید خردادماه آینده به پایان مىرسد.

باشگاه رئال مادرید معمولا یک سال پیش از خاتمه قراردادهاى بازیکنانش در این مورد با آنها مذاکره مىکند.

به نوشته آب ث ، کاسیاس در برابر سووالات خبرنگاران در مورد آینده اش گفت که آرزوى وى ادامه فعالیت در رئال مادرید است و تمایلى به ترک تیم خود ندارد. وى افزود : هنوز وقت زیادى براى خاتمه یافتن قرارداد کاریاش باقى است .

کاسیاس خاطرنشان کرد : تنها نگرانى او امور ورزشى است و مسایل دیگر او را افرادى دیگر پىگیرى مىکنند.

"دیک ادووکات " مربى باشگاه فوتبال مونشن گلادباخ شد

"دیک ادووکات" مربى سابق تیم ملى فوتبال هلند با انعقاد قراردادى مربیگرى تیم بروسیا مونشن گلادباخ آلمان را برعهده گرفت .

به گزارش خبرگزارى فرانسه از مونشن گلادباخ ، باشگاه مونشن گلادباخ بعد از ظهر سه شنبه این خبر را اعلام کرد . این قرارداد تا سال۲۰۰۷ اعتباردارد.

مونشن گلادباخ در دهه ۷۰ میلیادى پنج بار قهرمان باشگاههاى آلمان شده است . دیک ادووکات ۵۷ سال دارد و در تیم مونشن گلادباخ جایگزین هولگر فاخ مى شود. فاخ چهارشنبه گذشته به دلیل نتایج ضعیف تیم در مسابقات باشگاههاى آلمان از سمتش برکنار شد. مونشن کلادباخ هم اکنون تیم چهاردهم جدول این مسابقات است و با اولین تیم در خطر سقوط که کایزرسلاترن است تنها۲ امتیاز فاصله دارد .

ادووکات بعداز حذف تیم هلند در مسابقات جام ملتهاى اروپا که تابستان گذشته درپرتغال برگزار شد، پست مربیگرى تیم ملى هلند را تحویل داد. مونشن گلادباخ با هدایت سرپرست موقت خود "هورشت کوپل" چهارشنبه گذشته در مسابقات بوندسلیگا بایرن مونیخ را۲ بر صفر شکست داد. ادووکات کارش را با مونشن گلادباخ از امروز / چهارشنبه / اغاز مىکند واین تیم را در دیدار شنبه اینده مقابل ماینس رهبرى خواهد کرد.

همراه با برت فان مارویک مربى۵۲ ساله بروسیا دورتموند، دیک ادووکات دومین مربى هلندىحاضر در مسابقات باشگاههاى دسته اولآلمان "بوندسلیگا"ست .

یوپ استیونز مربى۵۰ ساله هلندى هم از اغاز فصل جارى تیم کلن از دسته دوم باشگاههاى آلمان را رهبرى مىکند. استیونز در دوران بازیگرى بازیکن تیم هاى شالکه و هرتابرلین بود.

ادووکات حرفه مربیگرى را از سال۱۹۸۰ با کار در تیم اماتور پین یاکر هلند اغاز کرد. او سپس در سال۱۹۸۴ به عنوان دستیار رینوس میشل مربى تیم ملى هلند مشغول به کار شد و سال۱۹۹۲ براى اولین بار با کار در تیم ملى هلند، براى اولین بار تجربه مربیگرى تیم ملى را تجربه کرد .

ادووکات در سال۱۹۹۴ به سمت مربى تیم آیندهوون درامد و ان را در سال۱۹۹۶ قهرمان جام حذفى هلند و در سال ۱۹۹۷ قهرمان باشگاههاى این کشور کرد.

ادووکات علاوه بر کار در تیم هاى فوق ، سابقه مربیگرى را در باشگاه گلاسکو رنجرز اسکاتلند هم دارد . وى این تیم را در سالهاى۱۹۹۹ و۲۰۰۰ قهرمان باشگاههاى اسکاتلند کرد ،دو بار جام حذفى اسکاتلند را در سالهاى ۱۹۹۹ و۲۰۰۰ براى ان فتح کرد و یک بار هم جام اتحادیه را در سال۱۹۹۹ براى ان به ارمغان اورد.

ادووکات در سال۲۰۰۲ امر هدایت تیم ملى هلند را در اختیار گرفت و ان را تا جام ملتهاى اروپا در سال۲۰۰۴ اختیار داشت .