تبیان، دستیار زندگی
بهترین مکان برای قرار گرفتن میز کار، گوشه ی کنار پنجره است تا بدین ترتیب غرق شدن محیط کار در نور طبیعی روز تضمین شود. به منظور نگهداری لوازمی مثل کتاب و دفتر و پوشه هم می توانید قفسه ای فلزی و ظریف به دیوار نصب کنید تا به واسطه ی گذاشتن یک کمد، فضای مفید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اتاق دو کاره

دکوراسیون

در اتاقی با دو کاربرد متفاوت، هم به عنوان اتاق کار و هم اتاق غذاخوری، لازم است طرحی ارائه شود تا در هیچ یک از این امور تداخل پیش نیاید.

مشکل چه بود؟

دیوارهای خاکستریT موکت کهنه و پرده های مخمل سنگین قهوه ای رنگ، به ایجاد حالتی بی روح و تاریک در این اتاق غذاخوری دامن زده بود. این اتاق هم چنین به عنوان اتاق کار مورد استفاده قرار می گرفت، به همین دلیل وجود کمد کوتاه برای جا دادن لوازم کار ضروری بود، اما رفته رفته فضای کاری بر کل اتاق حاکم شده و سیمای اتاق را از شکل ناهارخوری خارج ساخته بود. با این توصیفات، می بایست راه حلی هوشمندانه به کار گرفته می شد تا این دو محیط به خوبی از هم تفکیک شوند.

اقدامات گام به گام:

این اتاق دو منظوره به طرحی نو  و تمیز برای کار روزانه نیاز داشت، به گونه ای که بتوان در آن به راحتی کار کرد و از محیط آن به عنوان ناهارخوری هم استفاده مناسب و شایسته به عمل آورد. برای دستیابی به این منظور، دیوارهای خاکستری رنگ  با آبی روشن رنگ آمیزی شد و موکت موجود برای جایگزین کردن کفپوش بلوطی رنگ ، جمع گردید.

در نظر گرفتن رویه جدید برای صندلی ها راه ساده و آسانی است. برای این که ظاهر صندلی های دورمیز غذاخوری بهبود پیدا کند، پارچه ی گل دار و روشن، و پرده های راه راه امروزی بهترین پوشش های پارچه ای در این اتاق محسوب می شوند.

دکوراسیون

بهترین مکان برای قرار گرفتن میز کار، گوشه ی کنار پنجره است تا بدین ترتیب غرق شدن محیط کار در نور طبیعی روز تضمین شود. به منظور نگهداری لوازمی مثل کتاب و دفتر و پوشه هم می توانید قفسه ای فلزی و ظریف به دیوار نصب کنید تا به واسطه ی گذاشتن یک کمد، فضای مفید اتاق تان بیش از پیش گرفته نشود.

سطوح قابل جمع شدن، یا همان پارتیشن، در انواع مختلف، کارآمدترین راه برای جدا کردن دو فضا از یکدیگر است. در این جا یک پارتیشن چوبی با طرحی مشابه خطوط لانه زنبوری، قسمت مربوط به کار را مخفی کرده و اتاق را به صورت محیطی مناسب پذیرایی و صرف غذا در آورده است.

میزهای تحریر با پایه های چرخان که قابل حمل در اتاق باشند یا میز مخصوص رایانه دارای در، که پس از انجام دادن کار بتوان رایانه را در آن مخفی کرد. هم چنین قفسه های کشویی متحرک که زیر میز یا کنار آن قرار می گیرند، به شما راهکار خوبی ارائه می دهند

فضای بیرونی را به داخل اتاق بیاورید:

در طراحی محیط درون منزل، از باغچه و حیاطی با صفا الهام بگیرید و سعی کنید طرح های گل دار، گیاهان خانگی، و بافت های طبیعی را به گونه ای شایسته به کار گیرید. برای نمونه، کفپوش بلوطی روشن برای کف اتاقی که رو به باغچه باز می شود بهترین گزینه است. اگر دوست دارید مکانی امروزی و شاداب برای خود فراهم آورید، پرده های تیره و سنگین را کنار بگذارید و از روشنایی روز بهره بگیرید.

دکوراسیون

از قفسه های ظریف کمک بگیرید:

قفسه ای انتخاب کنید که  علاوه بر در نظر گرفتن کاربردی فراخور نیازتان، زیبا هم باشد. این قفسه ی سیمی کرم رنگ ساختاری شکیل و در عین حال بی نمود دارد که می تواند برای به نمایش گذاشتن پاره ای لوازم خوش آب و رنگ مناسب باشد. مزیت چنین طرحی، اشغال نکردن فضای اتاق است، ضمن آن که آسیبی به طرح کلی اتاق غذاخوری وارد نمی کند.

لوازم مناسب و چند تکه تهیه کنید:

برای راحت شدن کار در منزل، لوازمی متناسب، با کارآیی بالا تهیه کنید که دارای چند قسمت برای وسایل مختلف باشند. میزهای تحریر با پایه های چرخان که قابل حمل در اتاق باشند یا میز مخصوص رایانه دارای در، که پس از انجام دادن کار بتوان رایانه را در آن مخفی کرد. هم چنین قفسه های کشویی متحرک که زیر میز یا کنار آن قرار می گیرند، به شما راهکار خوبی ارائه می دهند که بسیاری از خرده وسایلتان را به طور مرتب در آن ها بچینید و قفسه را هر جا که تمایل داشتید بگذارید.

برای پاسخ به سئوال اینجا را کلیک کنید

ایران آذین

تنظیم برای تبیان: کهتری

مقالات مرتبط

کجا زندگی می کنید؟

دکوراسیون با صرفه

قابل توجه با سلیقه ها !

تنوع در دکوراسیون خانه

از نشیمن چه استفاده‌هایی می‌کنید؟

ترکیب های ساده و زیبا

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.