تبیان، دستیار زندگی
رئیس جمهور فرمان رفع مشکل فیلم حاتمی‌کیا را داده است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رئیس جمهور فرمان رفع مشکل فیلم حاتمی‌کیا را داده است

رئیس جمهور فرمان رفع مشکل فیلم حاتمی‌کیا را داده است

اظهار نظر معاون هنری محمود احمدی‌نژاد درباره «به رنگ ارغوان»؛

رئیس جمهور فرمان رفع مشکل فیلم ابراهیم حاتمی‌کیا را داده است .

جواد شمقدری مشاور رئیس‌جمهور در امور هنری در گفت‌وگو با « هنرنیوز»، در واکنش به نامه‌ی سرگشاده‌ی تهیه‌کننده‌ی « به رنگ ارغوان » به دکتر احمدی‌نژاد گفت : در پی درخواست آقای حاتمی‌کیا و تماس‌های آقای ساداتیان برای اکران « به رنگ ارغوان » فیلم را دیدم و خوشبختانه فیلم خوبی است.

البته فیلم ضعف‌هایی دارد و از باب رفاقت موارد ذکر شد، اما قرار نیست ما ضعف‌ها را بپوشانیم و این برعهده مسئولیت کارگردان و تهیه‌کننده می‌باشد. به هر حال من طی گزارشی به حضور آقای احمدی‌نژاد گفتم منعی برای اکران نمی‌بینم. آقای رئیس‌جمهور نیز گفتند پس چرا تا به حال اکران نشده است، گفتم بعضی‌ها مخالف اکران آن هستند، مثلاً آقای یونسی وزیر اطلاعات دوره اصلاحات همچنان مخالف اکران فیلم است.

شمقدری در ادامه افزود : دکتر احمدی‌نژاد تأکید کردند پس تلاش کنید نظر مسئولین امر در وزارت اطلاعات نیز اخذ شود، در حال مذاکره و برگزاری جلسه‌ای با وزارت اطلاعات در روزهای آینده بودیم که این نامه‌ی سرگشاده منتشر شد.

مشاور هنری رئیس‌جمهور افزود : تعجب می‌کنم که چطور پس از آنکه تهیه‌کنندة این فیلم می‌بیند که ممکن است عن قریب مشکل اکران فیلم حل شود، دست به این اقدام می‌زند، این شیوه به سیاسی‌‌کاری‌هایی از نوع « فشار از پایین، چانه‌زنی از بالا » بیشتر شباهت دارد.

شمقدری در عین حال گفت : شخصیت و جایگاه فرهنگی آقای حاتمی‌کیا به عنوان فیلمساز انقلاب و دفاع مقدس آنقدر ارزش دارد که مسئولیت اکران فیلم را به عهده‌ی خودش بگذاریم و مجوز آن توسط وزارت ارشاد صادر شود.

گفتنی است جمال ساداتیان دیروز در نامه‌ی سرگشاده به رئیس‌جمهور از دکتر احمدی‌نژاد درخواست کرد در آستانه‌ی انتخابات دستور اکران به رنگ ارغوان را صادر نماید.

مطالب مرتبط :

نامه ای به رئیس جمهور ایران

وزیر اطلاعات اجازه اکران "به رنگ ارغوان" را می دهد؟

توقیف به رنگ ارغوان حاتمی کیا همچنان ادامه دارد

سرنوشت نامعلوم به رنگ ارغوان !

توقیف به رنگ ارغوان حاتمی کیا

آیا ابراهیم حاتمی‌کیا هنوز زنده است؟

خلاصه داستان «به رنگ ارغوان»

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی