تبیان، دستیار زندگی
شخصی را دیدند که مدت سی سال نمازهایش را قضا می کرد از او پرسیدند چرا نمازهایت را قضا می کنی؟ گفت: من عادت داشتم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زیانکارترین مردم کیست؟

زیان

کتاب آفات الطلاب اثری از آیت الله مجتهدی تهرانی است که به قلم شاکر برخوردار فرید گرد آوری شده است. متن زیر تکهء برگزیده از این کتاب است. جهت خرید این کتاب، از فروشگاه اینترتی تبیان اقدام نمایید.

شخصی را دیدند که مدت سی سال نمازهایش را قضا می کرد از او پرسیدند چرا نمازهایت را قضا می کنی؟ گفت: من عادت داشتم که نمازم را در مسجد در صف اول و به جماعت بخوانم، یک روز به جهت عذری دیر به مسجد آمدم بطوریکه در صف اول جا نبود و به ناچار در صف دوم ایستادم، در همان حال درنفس خود حالت خجالت و شرمندگی یافتم از اینکه مردم مرا در صف دوم ملاحظه می کنند، دانستم که در این مدت سی سال، چون مردم مرا در صف اول می دیدند، این عمل باعث خوشحالی و اطمینان خاطر من بود و من به وسیله آن شاد و خوشحال می شدم و متوجه نبودم که نماز را برای خدا نمی خواندم بلکه به جهت مردم دنیا بود.

اگر پرده از روی مردم کنار رود و به دقایق امور هرکس رســـیدگی شود، چه بسیار افرادی دیده می شوند که اعمالشان از آفات سالم نمانده، در حالیکه خود آنها هم متوجه نبودند.

آری اگر پرده از روی مردم کنار رود و به دقایق امور هرکس رسیدگی شود، چه بسیار افرادی دیده می شوند که اعمالشان از آفات سالم نمانده، در حالیکه خود آنها هم متوجه نبودند، چنانچه خداوند در قرآن می فرماید: قُل هَل نُنبِّئکُم بالاخسَرینَ اعمالاً. ای پیامبر(ص) بگو آیا به شما خبر بدهیم که زیانکارترین مردم چه کسانی هستند؟ آنهائی که سعی و تلاششان در  زندگی دنیا گم و نابود شده، با این حال گمان می کنند که کار خوب و نیکی انجام می دهند.

جهت خرید کتاب آفات الطلاب کلیک نمایید.

تنظیم برای تبیان: پایدار


جهت خرید کتب اسلامی کلیک نمایید.

جهت خرید کتب حکمت و عرفان کلیک نمایید.

جهت خرید اشتراک کتاب کلیک نمایید.

جهت خرید نرم افزارهای چندرسانه ای کلیک نمایید.

جهت خرید نرم افزارهای تبیان کلیک نمایید.