تبیان، دستیار زندگی
مطمئن باش فقط کسانی زنده می‌مانند و مقاومت می‌کنند و پیروز از میدان بیرون می‌آیند که طاقت زندگی در سخت‌ترین شرایط را داشته باشند و دیوار تسلیم‌شان آن دور دورها باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دیوار تسلیمت را عقب بکش!

زندگی

معلم هر از چند گاهی به مدت چند هفته، شاگردانش را به خارج شهر و دامن طبیعت می‌برد و از آنها می‌‌خواست در شرایط واقعی طبیعی برای خود آب و غذا و پناهگاه بسازند و زندگی طبیعی را تجربه کنند. در این مواقع شاگردان مجبور بودند با دست خالی به شکار حیوانات بپردازند و با وسایل ساده تله و سبد و آتش درست کنند و برای خود جان‌پناه بسازند. گاهی اوقات این گروه با حیوانات وحشی مواجه می‌شدند و مجبور بودند در شرایط واقعی و با دست خالی از جان خویش محافظت کنند.

خیلی از شاگردان به خصوص تازه‌واردها، نسبت به این نوع زندگی و آموزش در طبیعت گله‌مند بودند و آن را غیر ضروری و بی‌رحمانه می‌خواندند. اما برعکس بعضی از شاگردان به خصوص آنها که قدیمی‌تر بودند، از این شکل زندگی لذت می‌بردند و گاهی به تنهایی برای چند هفته از مدرسه فاصله می‌گرفتند و در دامن طبیعت به تمرین و زندگی می‌پرداختند.

روزی یکی از شاگردان تازه وارد که از زندگی دشوار در طبیعت طاقتش طاق شده بود از معلمزپرسید: برای چه باید این همه سختی را تحمل کنیم در حالی که در مدرسه همه‌چیز برای یک زندگی ساده و راحت فراهم است؟

در زندگی باید سعی کنید هنر و مهارت بقا در سخت‌ترین شرایط  را بلد بوده و تمام ابزارهای لازم برای این شکل زندگی کردن را در اختیار داشته باشید.

معلم پاسخ داد: برای اینکه دیوار تسلیم خود را عقب‌تر بکشیم و نگذاریم هر کسی که از راه می‌رسد با اندک تهدیدی ما را به گوشه دیوار بچسباند و وادار به تسلیم سازد!

شاگرد تازه وارد با تعجب پرسید: از کدام دیوار صحبت می‌کنید اینجا که دیواری نیست؟!

زندگی

معلم لبخندی زد و گفت: دیری نمی‌یابد که در زندگی خود با اشخاصی روبه‌رو می‌شوی که از تو انتظار تسلیم دارند. تو مجبور می‌شوی عقب‌نشینی کنی. آنها درآمد و امنیت تو را به خطر می‌اندازند و تو باز مجبور می‌شوی عقب‌نشینی کنی. آنها نزدیک‌تر می‌آیند و شغل و اعتبار تو را تهدید می‌کنند و تو باز مجبور می‌شوی عقب بکشی. تا سرانجام جایی کم می‌آوری، جایی که می‌بینی اگر یک قدم عقب‌تر بگذاری دیگر طاقتت طاق خواهد شد، همان جا دیوار تسلیم توست.

من شما را به اینجا می‌آورم تا بتوانید در سخت‌ترین شرایط وقتی در زندگی با تهدیدی مواجه شده و مجبور به عقب‌نشینی شدید کم نیاورید و زود تسلیم نشوید. شما اکنون می‌توانید با حداقل امکانات در دامن طبیعت در سخت‌ترین شرایط زنده بمانید. این یعنی دیوار تسلیم شما به جایی رفته است که دیگر نمی‌توان آن را تهدید کرد.

در زندگی باید سعی کنید هنر و مهارت بقا در سخت‌ترین شرایط  را بلد بوده و تمام ابزارهای لازم برای این شکل زندگی کردن را در اختیار داشته باشید. همین الان ممکن است در شهر زلزله‌ای بیاید و یا راهزنان حمله کنند و همه آواره کوه و صحرا شوند. مطمئن باش فقط کسانی زنده می‌مانند و مقاومت می‌کنند و پیروز از میدان بیرون می‌آیند که طاقت زندگی در سخت‌ترین شرایط را داشته باشند و دیوار تسلیم‌شان آن دور دورها باشد.

موفقیت

تنظیم برای تبیان: کهتری

مقالات مرتبط

شاهراه زندگی

منضبط باش ،برنده می شوی

زندگی به روش آدمیزاد

بدانیم که می توانیم

تنها فرصت برای انتخاب

چقدر از زندگی شما باقیست؟

وحی منزل ندانیم

okچگونه شکل گرفت؟

راه های باهم برنده بودن

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.